اخبار قرآنی (روز جهانی قرآن)

نامگذاری روزی به عنوان

 «روز جهانی قرآن»

 ایده بسیار ارزشمندی است

 

 تفکر و اقدام جهت نامیدن روزی به عنوان روز«جهانی قرآن» امر بسیار ارزشمند و مطلوبی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و حمایت از محرومان و مستضعفان جهان است.

دکتر «علی منتظری» مشاور رئیس جمهور و رئیس پژوهشکده «بهداشت» جهاد دانشگاهی

دکتر «علی منتظری» مشاور رئیس جمهور و رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با بیان این مطلب گفت: یکی از محکمات قرآن حمایت از محرومان و مستضعفان جهان است و نامگذاری روزی به عنوان«روز جهانی قرآن» می‌تواند در پیشبرد اهداف این چنینی موثر باشد.

وی تصریح کرد: پرداختن به قرآن کریم باید هم در مقوله شکل و ظاهر قرآن باشد و هم در محتوا و باطن آیات الهی اما در اولویت‌بندی‌ها، باید به محتوا و محکمات قرآن بیشتر توجه شود.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی اظهار کرد: کارشناسان، اندیشمندان و فرهیختگان قرآنی باید محکمات قرآن را استخراج کنند و به گسترش تفکر نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی قرآن که بسیار زیبا و ارزشمند است کمک کنند.

 رئیس پژوهشکده «بهداشت» جهاد دانشگاهی:
فکر نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی قرآن امر بسیار مطلوب و خوبی است و جای کار و تأمل فراوان دارد که روزی مشابه روز جهانی قدس به نام روز جهانی قرآن باشد و در سراسر دنیا متناسب با امکانات متفاوت افراد به صورت همزمان به قرآن بپردازند

وی در ادامه افزود: پی‌گیری برای نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی قرآن توسط خبرگزاری قرآنی ایران و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت خواهد بود.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در پایان تاکید کرد: این فکر جای کار و تأمل فراوان دارد و امر بسیار مطلوب و خوبی است که روزی مشابه روز جهانی قدس به نام روز جهانی قرآن باشد و در سراسر دنیا متناسب با امکانات متفاوت، افراد به صورت همزمان به قرآن بپردازند.

خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) قصد دارد در سلسله گفت‌وگوهایی با کارشناسان، متخصصان و فعالان قرآنی به موضوع نامگذاری روزی به عنوان روز «جهانی» و یا روز «ملی» قرآن بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد