اخبار قرآنی( انتشار دانشنامه «جهان اسلام در سال 2008 میلادی»)

انتشار دانشنامه

«جهان اسلام در سال 2008 میلادی»

Go to fullsize image    Go to fullsize image     Go to fullsize image

دانشنامه جامع «جهان اسلام در سال 2008 میلادی» با موضوع بررسی اوضاع مسلمانان در سراسر جهان و نقش مساجد و مراکز اسلامی در ترویج فرهنگ اسلامی 25 خردادماه به همت انجمن تحقیقات و پژوهش‌های اسلامی اردن منتشرشد.

 به نقل از روزنامه اردنی «الدستور»، مطالب این دانشنامه که در هزار صفحه تدوین‌شده، به شیوه موضوعی و دربردانده مطالبی در زمینه حقوق بشر و مساوات اجتماعی در اسلام، از بین بردن ابهامات درباره برخی ارکان اسلام مانند جهاد و نقش مساجد و اهمیت آن در جوامع اسلامی است.

همچنین، کرامت، امنیت و جایگاه زن در اسلام، مبارزه با تروریسم، تندروی و قوم‌گرایی، بیان دیدگاه اسلام درباره مسایل و مختلف معاصر جهان و ارایه تعالیم واقعی قرآن کریم و سنت نبوی(ص) از دیگر موضوعات این دانشنامه است.

در بخش دیگری از این دانشنامه، مشکلات اقلیت‌های مسلمان در کشورهای میانمار، فیلیپین، تایلند و هند، مؤسسه‌های مالی اسلامی، مؤسسه‌های آموزش علوم دینی و اوضاع فلسطین، کشمیر و دارفور و مبارزه مسلمانان در چچن بررسی شده‌است.

همچنین در این دانشنامه، اطلاعات جامعی درباره کشورهای اسلامی به همراه تصاویری از رهبران و رؤسای این کشورها و تصاویری از مراکز و بناهای مهم جوامع اسلامی ارایه‌ شده‌است.

انجمن تحقیقات و پژوهش‌های اسلامی اردن هدف از انتشار این اثر فرهنگی را خدمت به منافع مسلمانان در سراسر جهان دانست و اعلام‌کرد: دانشنامه «جهان اسلام در سال 2008 میلادی» دربردانده اطلاعات جامعی از مسلمانان است که در منبع دیگری یافت‌نمی‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد