اخبار قرآنی( انتشار700 مقاله قرآنی درسال گذشته)

 

سال گذشته 700 مقاله قرآنی

 در مطبوعات کشور منتشر شد

 

بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، در سال 1386، تعداد 700 مقاله قرآنی در نشریات عمومی، تخصصی و ویژه‌نامه‌های قرآنی چاپ و منتشر شد.

به نقل از سایت مرکز فرهنگ و معارف قرآن، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر مؤمنی» جانشین مدیریت پژوهش‌های رسانه‌ای، با اعلام این خبر افزود: این مدیریت به منظور شناسایی و گردآوری پژوهش‌های قرآنی سراسر کشور، اقدام به شناسایی مقالات قرآنی در مطبوعات کشور کرد. در این طرح که از سال 85 آغاز شده است، مقالات منتشر شده شناسایی و پس از موضوع‌بندی، چکیده‌نویسی و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: در این طرح مقالاتی که دارای حداقل ارزش علمی و پژوهشی بوده شناسایی و گردآوری شده است.

حجت‌الاسلام مؤمنی هدف از اجرای طرح را اطلاع‌رسانی از جدیدترین پژوهش‌های قرآنی به محققان و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی علاقه‌مندان به مباحث قرآنی دانست و افزود: این کار، تأثیر زیادی در به روز رسانی تحقیقات دارد.

وی گفت: در گردآوری مقالات، فهرستی از نمایه‌های تخصصی همراه با چکیده‌نویسی و گزارشی کامل از مشخصات مقاله آورده می‌شود و هم‌اکنون در سایت معارف قرآن نمایش داده می‌شود و در نظر است که به صورت مجموعه‌ای جامع منتشر و در اختیار قرآن‌پژوهان قرار گیرد.

جانشین مدیریت پژوهش‌های رسانه‌ای در پایان ضمن تأکید بر سامان‌دهی پژوهش‌های قرآنی و ضرورت اطلاع‌رسانی از آثار قرآنی گفت: مدیریت پژوهش‌های رسانه‌ای تنها مرجعی است که از جدیدترین مقالات و کتب قرآنی اطلاع‌رسانی می‌کند و استقبال گسترده دانشجویان و قرآن‌پژوهان از این طرح نشان دهنده موفقیت آن است.

ایکنا: به نظر می‌رسد که توجه صرف به تعداد این مقالات نمی‌تواند به درستی نشان‌دهنده وضعیت پژو‌هش‌های قرآنی در این زمینه باشد، زیرا بسیاری از این مقالات ممکن است فاقد هرگونه نوآوری و طرح مباحث جدی و جدید در زمینه‌های علوم قرآنی باشد؛ بنابراین با جدا کردن مقالاتی که داری ارزش‌های علمی و پژوهشی هستند می‌توان قضاوت صحیح‌تری داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد