اخبار قرآنی( دانشنامه اعجاز علمی )

 

«دانشنامه اعجاز علمی در قرآن و حدیث»؛

 پایگاه اینترنتی جامع برای قرآن‌پژوهان دنیا 

 

«دانشنامه اعجاز علمی در قرآن و حدیث» از بزرگ‌ترین پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اسلامی سوریه است که به هشت زبان زنده درباره اعجاز علمی قرآن و حدیث به کاربران سراسر دنیا خدمت‌رسانی می‌کند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی«موسوعة الاعجاز العلمی فی قرآن واالسنة»، این سایت در سال 2004 با هدف معرفی اسلام، قرآن و گسترش نقطه‌نظرهای اسلامی از طریق شبکه اینترنت، به ریاست جوان سوری «فرانس نور الحق»، در دمشق پایتخت سوریه آغاز به کارکرد.

شرح اعجاز علمی قرآن با دلایل علمی و با هدف اثبات نزول قرآن از جانب خداوند تبارک و تعالی بر پیامبر اکرم(ص)، اثبات صدق سخنان پیامبر اکرم(ص) با بیان اعجاز برخی أحادیث، اثبات وجود خداوند تبارک و تعالى با دلایل علمی و نقلی از قرآن و سنت از جمله مباحث در این سایت است.

ارائه دلایل علمی و نقلی که بیانگر قدرت خداوند و علم او در آفرینش هستی است، ارائه ارزش‌های اسلامی همچون عدالت، هم‌پیمانی اجتماعی و پاسخ به شبهاتی که خاورشناسان و مبلغان مسیحی درباره قرآن کریم و سنت نبوی مطرح‌ و نیز پاسخ به شبهاتی که مادیون و ملحدان ایجادکرده‌اند با دلایل و برهان‌های علمی از دیگر برنامه‌های این پایگاه اطلاع‌رسانی است.

این سایت با ترجمه مقالات، سخنرانی‌ها و سایر تازه‌های اسلامی و قرآنی به زبان‌های عربی، فارسی، انگلیسی، فرانسوی، چینی، اسپانیولی، آلمانی، روسی و ایتالیایی سعی‌دارد تمامی این مطالب را در اختیار کاربران سراسر جهان بگذارد.

این سایت با آدرس www.55a.net اطلاعات ارزشمند قرآنی و اسلامی مفیدی را عرضه‌می‌کند که حدود 120 کشور از آن استفاده‌می‌کنند، همچنین بر اساس آخرین گزارش‌ها صفحات این پایگاه اطلاع‌رسانی روزانه توسط 20 هزار مراجعه‌کننده، صدهزار بار مشاهده‌می‌‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد