اخبار قرآنی ( انتقاد مفتی عربستان از سجده شکر بازیکنان فوتبال )

 

انتقاد مفتی عربستان

از سجده شکر بازیکنان فوتبال

 

 

سجده شکری که بازیکنان فوتبال عربستان به هنگام گلزنی به جا می آورند

مورد انتقاد مفتی عربستان قرار گرفت.

 

 شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ مفتی اعظم عربستان و رئیس شورای علمای بزرگ با اشاره به اینکه سجده شکر بازیکنان فوتبال طی دوره های اخیر افزایش بسیاری یافته است، اظهار داشت: هنگامی انسان سجده شکر به جا می آورد که خداوند نعمتی را به او ارزانی دارد اما من در این مسئله منفعتی نمی بینم.

برخی از فوتبالیستها تصریحات و انتقادات او را رد کرده و اعلام کردند: این شیوه (سجده شکر) بهترین وسیله برای ابراز شادی آنها و تقرب الهی به شمار می رود و به جای اینکه حرکات نمایشی غربیها را انجام دهند که مخالف شریعت اسلام است سجده شکر به جای می آورند که تأثیر معنوی مناسبی دارد.

آنها تأکید کردند: اخیرا این کار رواج بسیاری یافته و آنها به محض دستیابی به گل یا پیروزی سجده می کنند و تاکنون کسی هم از آنها انتقاد نکرده بود .

برخی از علمای دین با نظر مفتی عربستان مخالفت کرده و یادآور شدند: سجده شکر سنتی مستحب در بازی فوتبال به شمار می رود. در سجده اصل بر این است که محل، محل پاکی باشد و پاکی زمین مهم است که مانعی ندارد.

جمعی از اساتید روانشناس ورزشی نیز سجده شکر را از پدیده های دیگری خواندند که نشانگر رعایت آداب دینی است و اظهار داشتند: این کار مانند قرائت سوره فاتحه پیش از برگزاری مسابقه از سوی بازیکنان است. زیرا قرائت قرآن روحیه معنوی آنها را با تأکید بر اینکه خدا با آنهاست، افزایش می دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد