اخبار قرآنی ( برای جذب مردم..... )

برای جذب مردم

 از نکته‌های لطیف قرآنی استفاده کنید

 

«ابوالفضل بهرام‌پور» از مفسران قرآن خطاب به مبلغان و مروجان قرآن تاکید کرد: بیان نکته‌های لطیف قرآنی موجب تغییر انسان‌ها می‌شود و یکی از راه‌های جذب مردم جامعه به قرآن است.

:«ابوالفضل بهرام‌پور»

«بهرام‌پور» که ششم خرداد ماه در نخستین همایش فعالان قرآنی دانشگاهیان سخن می‌گفت، افزود: برخی از آیات قرآن کریم مختصر، کوتاه و تکان‌دهنده است و توجه به همین آیات قرآنی می‌تواند موجب تغییرات اساسی و بنیادی در زندگی مردم شود.

وی در ادامه افزود: معجزات قرآن کریم را حتی می‌توان در یک سوره کوچک قرآن کریم مشاهده کرد وقتی یک سوره کوتاه چند آیه‌ای قرآن کریم را مطالعه می‌کنید مثل این است که تمام قرآن را مطالعه کرده‌اید و آن سوره کوچک گویای کل مطالب قرآن کریم است و این مختصرگویی یکی از اعجاز قرآن کریم است.

  مفسر قرآن کریم:
برخی از آیات قرآن کریم مختصر، کوتاه و تکان‌دهنده است و توجه به همین آیات قرآنی می‌تواند موجب تغییرات اساسی و بنیادی در زندگی مردم جامعه شود

وی در ادامه گفت: هر کس در مسیر مهجوریت‌زدایی قرآن گام بردارد خاک پایش سرمه توتیا است، باید باور حضور در پیشگاه خدواند را در خود نهادینه کرد و این موضوع اگر اتفاق افتد به تمام سئوالاتی که از قرآن دارید می‌توانید پاسخ دهید و همین موضوع موجب دوری کردن فرد از گناه خواهد شد.

این مفسر قرآن با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه «خدایا اگر مرا به آتش جهنم ببری همچنان آن نگاه زیبا و توجه خود را از من نگیر چراکه من تحمل بی‌اعتنایی تو را ندارم ای زیبا و ای بهشت من» گفت: باید احساس حضور خداوند را در خود ایجاد کرد تا ترک اولی نشود و اگر انسان به این باور برسد بر تمام اعمال خود نظارت کامل خواهد داشت و موجب دوری از گناه می‌شود.

بهرام‌پور خطاب به مبلغان و مروجان قرآنی در دانشگاه‌ها تاکید کرد: ای کسانی که در این جا حضور دارید و می‌خواهید قرآن را در دانشگاه‌ها ترویج کنید با قرآن انس گیرید و تمام برنامه‌های قرآنی خود را در سخنرانی، خطابه و همایش خلاصه نکنید باید شروع کنید و برای این موضوع باید از استان مجرب و متبحر در علوم قرآنی بهره گرفت بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه بگویید تا دیگران را جذب قرآن کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد