اخبار قرآنی( تازه های نشر)

تجدید چاپ کتاب

 «اعجاز‌البیان فی تفسیر ام‌القرآن»

 کتاب «اعجاز‌البیان فی تفسیر ام‌القرآن»، اثر «صدرالدین قونوی»، با تصحیح استاد «جلال‌الدین آشتیانی» و به کوشش انتشارات «مؤسسه بوستان کتاب قم» تجدید چاپ شده است.

 مهم‌ترین وظیفه برخى از عارفان، تأویل آیه‌هاى قرآن کریم به حوزه‌هاى عرفان و معرفت شهودى است.

در این کتاب نیز «صدرالدین محمد بن اسحاق قونوى» که از شاگردان برجسته محیى‌الدین عربى است در شرح و تفسیر سوره (فاتحة‌الکتاب) به چنین تلاشى دست زده است. وى در هر آیه به تفسیر و سپس تأویل و شرح و توضیح آن پرداخته است. چاپ جدید این کتاب، اینک با تحقیق و تصحیح روش‌مند، پیش روى خوانندگان محترم است.

«سیدجلال‌الدین آشتیانی»، (1304 ـ 1384ش) اندیشور بزرگ فلسفى و عرفانى معاصر است. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایى در آشتیان، براى فراگیرى علوم دینى به قم هجرت کرد، پس از چند سال، براى تکمیل درس‏هاى نقلى و عقلى به قزوین و سپس به نجف اشرف شتافت.

اساتید وی در قم، آیات عظام علامه «طباطبائى»، «سید‌محمد‌تقى خوانسارى»، «سیدمحمد حجت»، «میرزا‌رضا تبریزى» و شیخ «مهدى کلاهى» بودند. در قزوین آیت‌الله «ابوالحسن رفیعى‌قزوینى» و در نجف اشرف آیات «میرزا‌حسن بجنوردى»، «سید‌محسن حکیم»، شیخ «حسین حلى» و «میرزا عبدالهادى شیرازى»، بوده‏اند.

وى از این بزرگان، علوم عقلى و نقلى را آموخت و سپس با همتى سترگ، به تحقیق و تفکر پرداخت و آثار ماندگار فراوانى از خود بر جاى گذاشت. مؤسسه بوستان کتاب قم به خواست استاد در 1375 عهده‏دار نشر آثار وی شد. تاکنون آثار زیر را با ویرایش جدید منتشر کرده است: «اصول‌المعارف»، «هستى از نظر فلسفه و عرفان»، «المظاهر‌الالهیه»، «نقدى بر تهافت‌الفلاسفه»، «منتخباتى از آثار حکماى الهى ایران»، «مشارق‏الدرارى»، «المبدأ و المعاد»، «الشواهد‌الربوبیه»، «تمهید‌القواعد»

از اساتید علامه آشتیانی در قم، آیات عظام علامه «طباطبائى»، «سید‌محمد‌تقى خوانسارى»، «سیدمحمد حجت»، «میرزا‌رضا تبریزى» و شیخ «مهدى کلاهى» بودند

دیگر آثار منتشر شده وی عبارتند از: «شرح ‏رساله المشاعر ملاصدرا»، «شرح مقدمه قیصرى»، «تفسیر فاتحةالکتاب»، «شرح حال آرای فلسفى ملاصدرا»، «سه رساله فلسفى ملاصدرا»، «مشرع‌الخصوص فى شرح‌النصوص»، «شرح بر زاد‌المسافر»، «شرح ‏فصوص‌الحکم (جندى)»

کتاب «اعجاز‌البیان فی تفسیر ام‌القرآن»، اثر «صدرالدین قونوی»، با تصحیح استاد «جلال‌الدین آشتیانی» و به کوشش انتشارات «مؤسسه بوستان کتاب قم»، در خردادماه سال‌ جاری به چاپ دوم رسیده است و به بهای 50000 ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد