اخبار قرآنی( اجرای آزمایشی تدریس قرائت قرآن توسط ...)

اجرای آزمایشی تدریس قرائت قرآن

 توسط «قاری الکترونیکی» در ۶ کشور جهان

 

 کار تدریس قرائت قرآن توسط «قاری الکترونیکی» به همت انجمن جهانی حفظ قرآن کریم عربستان در شش کشور جهان به صورت آزمایشی آغازشد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط، «عبدالله علی بصفر»، دبیرکل انجمن جهانی حفظ قرآن عربستان با اعلام این خبر گفت: این سامانه الکترونیکی تجربه جدید و موفقیت‌آمیزی بوده‌ و آزمایش آن با همکاری مؤسسه فن‌آوری اطلاعات «حرف» انجام شده‌است.

بصفر افزود: سامانه مذکور همچون مدرسه‌ای فرضی قلمدادمی‌شود که با آموزش به شمار زیادی از علاقمندان در شش کشور جهان، قرائت قرآن کریم به سبکی واحد را ارائه‌‌می‌دهد.

دبیرکل انجمن جهانی حفظ قرآن عربستان در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی آموزش قرآن کریم در مکه مکرمه اظهار‌کرد: این همایش با نظارت ملک «عبدالله بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان برگزار خواهد‌شد و مسئولان این انجمن برای برگزاری هرچه بهتر همایش آماده‌می‌شوند.

وی تصریح‌کرد: در همایش مذکور طرح آموزش قرائت واحد قرآن کریم توسط قاری اللکترونیکی با حضور اندیشمندان برجسته کشورهای اسلامی تصویب خواهد‌شد.

بصفر در پایان با اشاره به تلاش انجمن جهانی اسلام برای افزایش شمار حافظان قرآن کریم در کشورهای مختلف جهان تصریح‌کرد: تربیت 18 هزار حافظ قرآن در 60 کشور جهان نتیجه این تلاش بوده‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد