اخبار قرآنی( توصیه خاخام اسرائیلی به بوش برای آموختن قرآن )

 

توصیه خاخام اسرائیلی

 به بوش برای آموختن

 قرآن و احادیث

 
 

مسئولان سیاست خارجی آمریکا باید یک سال مرخصی بگیرند و به مطالعه قرآن و احادیث نزد علمای مسلمان بپردازند....

به گفته یک خاخام اسرائیلی، تا زمانی که غرب احترام به جهان اسلام را یاد نگیرد صلح در سرزمین مقدس برقرار نخواهد شد.

به نوشته روزنامه اینترنتی روسی اوترا فعال سیاسی اسرائیلی خاخام مناخم فرومان معتقد است بی‌احترامی غرب به کشورهای شرقی و جهان اسلام علت اصلی فقدان صلح در سرزمین مقدس است و به همین دلیل غربیها باید به فرهنگ شرقی و اسلامی احترام بگذارند.

این خاخام اسرائیلی در مصاحبه با مجله روسی «اکسپرس»‌ با تاکید بر این که وی نیز مانند مسلمانان تکبر و خودپسندی آمریکاییها و بسیاری از یهودیان را غیر قابل قبول می‌داند افزود: اسرائیلیها و فلسطینی ها ملتهای کوچکی هستند اما یک وظیفه واحد دارند و ان ایجاد پل بین فرهنگهای اسلامی و غربی است.

وی در خصوص مناقشه اسرائیل و فلسطین بر ضرورت یافتن راه‌حلهای جدیدی برای بهبود بخشیدن روابط بین دو طرف تاکید کرد که جنبه سیاسی آنها کمتر از جنبه مذهبی باشد.

خاخام فرومان با اشاره به ملاقات خود با شیخ احمد یاسین رهبر فقید حماس که در سال دو هزار و چهار طی حمله هوایی اسرائیل جان خود را از دست داد افزود: هر دو ما در ان زمان تاکید کردیم که قدرت برتر در سرزمین مقدس به پروردگار تعلق دارد و همین مسئله به حل مسئله بیت المقدس کمک می کند چون می توان این شهر را پایتخت همه جهان نامید.

به گفته این فعال سیاسی اسرائیلی مناقشه فلسطین فقط به اختلافات ارضی مربوط نمی شود و دلایل بسیار وسیعتری دارد که در وهله نخست به نحوه برخورد غرب با جهان اسلام مربوط می شود و به همین دلیل غربیها باید با خصوصیات و مشخصه های جهان اسلام اشنا شوند.

وی یادآور شد که پیش از حملات تروریستی یازده سپتامبر در آمریکا در این خصوص به مقامات آمریکا هشدار داده بوده اما آنها فقط خشمگین شده بودند.

خاخام فرومان در خاتمه گفت: مسئولان سیاست خارجی آمریکا باید یک سال مرخصی بگیرند و به مطالعه قرآن و احادیث نزد علمای مسلمان بپردازند. این همان کاری است که من سالهای سال است انجام می‌دهم و انجام آن را برای دستیابی به صلح و درک مسلمانان ضروری می‌دانم. اسلام یک امپراطوری وسیع است و مطالب فراوانی برای مطالعه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد