اخبار قرآنی(فصلنامه «بینات» ویژه قرآن منتشرشد )

فصلنامه «بینات» ویژه قرآن

 و حضرت فاطمه زهرا(س) منتشرشد

 شماره 4 فصلنامه قرآنی «بینات» ویژه قرآن و حضرت فاطمه(س) به صاحب‌امتیازی مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) منتشرشد.

 دست‌اندرکاران این شماره از فصلنامه بینات سعی دارند با بخش‌های سرمقاله، تفسیر و مفاهیم، علوم قرآن، نقد و معرفی و کتاب‌شناسی به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) از نگاه قرآن بپردازند.

فاطمیات (ساختاردهی مجدد بانوی بزرگ، به ذهنیت قرآنی امت)، تفسیر کؤثر، کؤثر رسالت، تجلی قرآن در رفتار حضرت فاطمه(س)، معرفت کؤثر قرآن و حضرت فاطمه زهرا(س) و قرآن در دو بخش «سرمقاله» و «تفسیر و مفاهیم» به چشم می‌خورد.

نقد و معرفی این شماره از بینات هم به مقالات بانوی برتر (کاوشی در شخصیت بانوی اسلام)، پژوهشی در مصحف حضرت فاطمه(س)، رعایت احترام حضرت زهرا در سوره هل‌اتی، فاطمه(س) در دائرة‌المعارف قرآن لیدن و نگرشی به آیه تطهیر اختصاص دارد.

کتاب‌شناسی این شماره از بینات هم به مرجع‌شناسی حضرت فاطمه زهرا(س) و قرآن می‌پردازد.

در بخشی از این فصلنامه در معنی معنای کؤثر به قلم «وهاب دانش‌پژوه» در مقاله «کؤثر رسالت» مؤلف معتقد است: «کؤثر صفت مبالغه از کثرت به معنای سرچشمه خودجوش و خیر بسیار، و شأنی اسم فاعل از شنء به معنای دشمنی و کینه‌توزی است. جمله اسمیه انا اعطیناک‌الکؤثر به همراه ضمیر جمع متکلم بر تأکید نعمت اعطا و تخصیص و تعظیم آن دلالت دارد و این اعطا بی‌پایان است و پیوسته افزایش می‌یابد.»

احمد صادقی اردستانی، سید محمد طباطبایی، سید محمدعلی ایازی، سید ابراهیم سیدعلوی، عبداله امینی، احمد عابدینی و فرج‌اله غلامی برخی از اعضای هیئت تحریریه این فصلنامه را تشکیل می‌دهند.

این فصلنامه به مدیرمسئولی محمدعبداللهیان و سردبیری «حسن پویا» در 224 صفحه منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد