اخبار قرآنی(استفاده از آیات قرآن برای آموزش حفاظت از محیط زیست)

 

استفاده از آیات قرآن

برای آموزش حفاظت از محیط زیست در اندونزی

اندونزیایی ها در مدارس خود از آیات قرآن برای آموزش حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان استفاده می کنند.

نصرالدین آشوری، موسس یک مدرسه اسلامی در اندونزی که هدف عمده آن آموزش حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان است، بر استفاده از قرآن برای محقق کردن امر مهم حفظ محیط زیست تأکید کرد.

نصرالدین در جلسه ای که در یک فضای آزاد برای تعدادی از مسلمانان اندونزی برگزار کرد در حالی که قرآن را پیش روی خود داشت، به مسئولیت انسان و مسلمناان در مقابل محیط زیست اشاره کرد و گفت: شما باید به عنوان یک مسلمان طبق آنچه قرآن می گوید به خوبی حافظ محیط زیست خود باشید.

نصرالدین، مدرسه اسلامی خود را پنج سال پیش تأسیس کرد و در آن به آموزش نگهداری از محیط زیست پرداخت. اما در دو سال گذشته که آگاهی جهانی از تغییر آب و هوا و مشکلات ناشی از آن افزایش یافته است، علاقه مردم به این موضوع و فعالیت این مدرسه نیز افزایش یافته است.

بنابر گزارش هرالد تریبیون، احمد سوادی، مدیر اجرایی موسسه اسلامی در جاکارتا که ترویج کننده اسلام صلح آمیز و چند جانبه گر است، در این باره می گوید: آگاهی در مورد محیط زیست روز به روز در اندونزی در حال افزایش است و این به خاطر تأکید اخیر سازمان ملل متحد بر این موضوع است.

سوادی قرآن را کتابی خواند که شامل بسیاری از آیات درباره نگهداری محیط زیست است و افزود: از جمله این آیات می توان به آیه های "در روی زمین خرابی به بار نیاورید" و "زن ها، بچه ها، پیرها و درخت ها را نکشید" اشاره کرد و بدین ترتیب ارزش طبیعت و حفظ آن را برای مسلمانان تبیین می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد