اخبار قرآنی(نوزدهمین مجلد فرهنگ قرآن منتشر شد )

 

نوزدهمین مجلد فرهنگ قرآن منتشر شد

 

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: نوزدهمین مجلد فرهنگ قرآن جامع‌ترین معجم موضوعی قرآن کریم در جهان اسلام از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم منتشر شد.

حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم با بیان این مطلب افزود: این مجموعه که براساس طرح آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی با همکاری شماری از محققان و پژوهشگران قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن تدوین شده، مجموعه ‪۳۰‬جلدی است که مجلد نوزدهم آن در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

 یوسفی مقدم افزود: در این اثر کوشش شده است تا معارف قرآن به شکل موضوعی و الفبایی تنها از منظر واژه‌های قرآنی، روزآمد شود.

وی اظهار داشت: این مجموعه همچنین سعی کرده است تا برداشت‌های علمی به شکل فیش‌های تحقیقاتی و کاربردی تدوین شود تا زمینه‌های مناسبی برای پژوهش‌های نو در معارف قرآن فراهم گردد.

به گفته مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن، مجموعه سی مجلد این اثر که بیش از سه هزار موضوع اصلی و هزاران موضوع فرعی را در برمی گیرد از سوی گروه فرهنگنامه‌ها و معاجم مرکز یادشده در حال تدوین و چاپ است، به گونه‌ای که بتوان در هر موضوع به شکل تفسیر موضوعی کتب و مقالات کامل و جامع تهیه کرد.

وی گفت: جامعیت و فراگیری، تنظیم عنوان‌ها بر پایه الفبای موضوعی و برخورداری از نظام ارجاع در عنوان‌های مترادف یا پیوسته از ویژگی‌های مجموعه فرهنگ قرآن است.

وی افزود: مجلد نوزدهم که شامل مدخل‌های ضلالت تا عبادت است حاوی موضوعاتی چون ضمان، طاغوت ، طالوت ، طائف، طغیان، طلا، طلاق، طلوع ، طمع ، طواف، طور سینا ، طوفان ، طهارت ، طیبات، ظرف ، ظلمت ، ظلم ، ظن ، ظهار، ظهر، عاد و عالم ذر، است.

مجلد نوزدهم فرهنگ قرآن به تازگی در ‪ ۵۷۱‬صفحه به قیمت ‪۹۰‬هزار ریال از سوی بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد