اخبارقرآنی (عرضه کتاب با بهره‌گیری از آیات قرآن در نمایشگاه )

عرضه کتاب «بر بساط نیایش»

 با بهره‌گیری از آیات قرآن در نمایشگاه کتاب

کتاب «بر بساط نیایش» نوشته «اصغر صادقی» با بهره‌گیری از آیات قرآن در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

 خوانندگان در این کتاب با مفهوم صحیح دعا به‌درستی آشنا خواهندشد.

این کتاب حاصل پژوهشی است که پس از جلسات متعدد بحث و بررسی و تدریس درباره جنبه‌های گوناگون اعتقادی و عبادی دعا به‌شکلی سامان‌یافته در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

در بخشی از این کتاب چنین می‌خوانیم:

«...دعا یکی از سنت‌های اصیل دینی است که حق تعالی در قرآن مجید آن را در زمره عبادات قرار داده و از فرجام ناخوش‌آیند کسانی که با خودبزرگ‌بینی از این خالصانه‌ترین شیوه ‌بندگی سر می‌پیچند سخن گفته است؛ دعا است که انسان نیایشگر با اطمینان خاطر خدای خود را در همه احوال و نه تنها در مشکلات بخواند، دعا ابراز بندگی است؛ نه ابزار زندگی..».

جایگاه ارزشی دعا، دعا در متن و محتوا، مکانیزم اجابت دعا از دیدگاه فلسفه وعرفان، عوامل عدم استجابت دعا، واژه‌های کلیدی در نیایش، وجوه مشترک ادعیه مأثور، دعا و چگونگی طرح خواسته‌ها برخی از عنوان‌های فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهد.

نویسنده این اثر، مباحث خود را براساس استوار آیات، روایات و ادعیه معتبری پی‌ریزی کرده تا بتواند در موضوع پژوهش خویش بهره لازم را از معارف دینی ببرد و نتیجه را در قالب نوشته‌ای درست و سنجیده و سودمند در اختیار مخاطبان بگذارد.

این کتاب با شمارگان 5000 نسخه، در 192 صفحه و با بهای 2100 تومان به‌کوشش انتشارات آفاق منتشرشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد