اخبار قرآنی( نرم‌افزار «کتابخانه جغرافیای جهان اسلام»)

 نرم‌افزار «کتابخانه جغرافیای جهان اسلام»

 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

 ارائه می‌شود

 

 نرم‌افزار «کتابخانه جغرافیای جهان اسلام» همزمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهدشد.

 «علیرضا نعمت‌اللهی»، جانشین معاونت فنی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ضمن اعلام این خبر گفت: این نرم‌افزار، جدیدترین محصول مرکز است که در ایام برپایی نمایشگاه کتاب در تهران ارائه می‌شود.

وی جغرافیای عمومی، معجم جغرافیا، شرح حال، تاریخ و جغرافیای شهرها، سفرنامه، مزارات، مسالک، جغر افیای فلک و سایر مباحثی را که در این علم مورد مطالعه قرار می‌گیرد از جمله موضوعات مطرح شده در این نرم‌افزار ذکر کرد.

نعمت‌اللهی متذکر شد: نرم‌افزار «کتابخانه جغرافیای جهان اسلام» بستر مناسبی را برای مطالعه و تحقیقات پژوهشگرانی که در زمینه «ظهور و گسترش اسلام در نقاط مختلف دنیا» مشغول به فعالیت هستند ایجاد می‌کند.

جانشین معاونت فنی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، خاطر نشان کرد: این نرم‌افزار همچنین در زمینه تعیین موقعیت مکان‌ها، شناخت راه‌ها، اندازه‌گیری زمین و ... در بحث جغرافیا مورد استفاده جامعه پژوهشی قرار می‌گیرد.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه از 169 منبع در محتوای این نرم‌افزار استفاده شده، اظهار کرد: یاقوت حموی، معجم ما استعجم، الروض المعطار حمیری، المسالک و الممالک، البلدان، احسن التقاسیم و ... به عنوان نمونه‌هایی از این منابع هستند.

وی یادآور شد: پنج نرم‌افزار جدید توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی که عبارتند از: کتابخانه فلسفه و حکمت اسلامی، شرایع الاسلام، کتابخانه فیض کاشانی، نورالفقاهه 4، مجموعه آثار آیت‌الله احمدی میانجی(ره)، که تا پایان نیمه اول امسال به بازار ارائه خواهدشد.


مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی را اینجا ببینید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد