اخبار قرآنی(برگزاری مجمع عمومی انجمن علوم قرآن و حدیث )

مجمع عمومی انجمن علوم قرآن و حدیث ایران برگزار شد

 مجمع عمومی انجمن علوم قرآن و حدیث ایران، با شرکت اعضای پیوسته این انجمن روز پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار ‌شد.

مجمع عمومی انجمن علوم قرآن و حدیث ایران

 در این مجمع که با حضور نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، دکتر «سیدمحمدباقر حجتی»، رئیس انجمن علوم قرآن و حدیث ایران، دکتر «عباس همامی» قائم مقام رئیس انجمن و دکتر «جعفر نکونام» خزانه‌دار این انجمن به ایراد سخن پرداختند.

دکتر سیدمحمدباقر حجتی در بخشی از سخنان خود در این مجمع گفت: هدف اصلی که ما را در این انجمن گردهم آورده است، ایجاد روحیه قرآنی و قرآنیزه شدن هرچه بیشتر اعضا و بالطبع اشاعه آن به جامعه است. ما به عنوان جامعه قرآنی باید بیشتر به این مهم پرداخته؛ چراکه بازخواست از ما در روز حساب بیشتر از دیگر مردمان است؛ چون‌که ما با اصیل‌ترین متن و معارف عالم خلقت؛ یعنی قرآن سروکار داریم و همان‌گونه که این کتاب سبب ارتقای معنوی انسان می‌شود ممکن است در اثر استفاده نادرست، انسان را به قعر گودال‌های تاریک بکشاند.

دکتر نکونام نیز در سخنان خود به فعالیت‌های انجام شده چهار سال گذشته انجمن اشاره کرد و افزود: در طی چهار سال گذشته برگزاری کارگاه‌های روش تحقیق و پایان‌نامه‌نویسی در چند مرحله، ایجاد سایت انجمن علوم قرآن و حدیث ایران، ارتقای مجله «پژوهش دینی» از درجه علمی ـ ترویجی به درجه علمی ـ پژوهشی، کسب درجه علمی ـ پژوهشی برای مجله «پژوهش‌نامه»، ارتقای درجه مجله «منهاج»، برگزاری مراسم بزرگداشت و چهلم مرحوم آیت‌الله معرفت، جذب بیش از چهل عضو پیوسته از جمله فعالیت‌های این انجمن بود.

وی گفت: البته در دوره چهار ساله اول انجمن دوران تثبیت و استقرار خود را گذرانده است و سعی بر این است تا در دوره آینده و دوره‌های دیگر فعالیت‌های خود را گسترش داده و بیشتر به مسائل علمی و پژوهشی بپردازد.

در ادامه دکتر عباس همامی نیز به ارائه گزارش مالی چهار سال گذشته انجمن پرداخت که مورد تصویب مجمع عمومی قرار گرفت.

در پایان جلسه بعد از رأی‌گیری که از اعضای پیوسته انجمن به عمل آمد، دکتر محمدباقر حجتی، دکتر عباس همامی، دکتر سیدرضا مؤدب، دکتر جعفر نکونام، دکتر مجید معارف، دکتر نحله غروی، دکتر محسن قاسم‌پور، دکتر سیدامیر محمود انوار، رضا رفیق‌دوست، بیرقی، کرمی مقدم، به عنوان اعضای هیئت مدیره و ستوده‌نیا و دل‌آرا نعمتی پیرعلی به عنوان بازرسان انتخاب شدند.

این انجمن به عنوان تنها انجمن علمی و رسمی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رشته علوم قرآن و حدیث در حال حاضر چهل عضو پیوسته دارد. حوزه فعالیت این انجمن غالبا پژوهشی است که از جمله آن‌ها دو مجله دارای رتبه علمی ـ پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تحت نظر این انجمن اداره می‌شود.

این انجمن از سال 1383 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، رسما آغاز به کار کرده است. هم‌چنین دفتر این انجمن در بزرگراه اشرفی اصفهانی، قبل از میدان پونک، مجتمع «قائم»، طبقه سوم، واحد 10 واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد