اخبار قرآنی(معرفی تازه های نشر قرآنی)

انتشار کتاب

«حیرت اندیشه در مفهوم‌های قرآنی»

 کتاب «حیرت اندیشه در مفهوم‌های قرآنی» (جلد اول) نوشته «جلال سیمایی» به همت انتشارات «سیمرو» منتشر شد.

 قرآن از نظر بلاغت، شیرینی، زیبایی و رسا بودن مفهوم آیات آن از معجزات به شمار می‌رود که هر آیه و سوره‌ای از آن متضمن دلایلی محکم و مستدل و نشان‌دهنده اعجاز آن است.

در بسیاری از سوره‌های قرآن، پروردگار متعال برای این‌که انسان‌ها را متوجه سازد که تقوا و پرهیزکاری مایه سعادت ابدی است و زشت‌کاری و فساد جز ندامت و حسرت در دو جهان سودی ندارد، به آفریده‌هایی که از نظر انسان‌ها با عظمت بوده هم‌چون خورشید، ماه، زمین، شب و... که عدم یکی از آن‌ها حیات و زندگی را در زمین میسر نمی‌سازد، سوگند یاد می‌کند.

در ادامه هم‌چنین از سرنوشت ملت‌ها و اقوامی که در هزاره‌‌های پیشین روی زمین زندگی کرده و از نعمت‌ها و مواهب خداوندی بهره‌مند شده و آن‌گاه در اثر فساد اخلاق، کفر، عناد، شرک و بت‌پرستی مورد خشم پروردگار قرار گرفته و از صحنه روزگار محو شده‌اند برای تنبیه بشر و عبرت گرفتن از سرنوشت آن‌ها داستان‌هایی بیان فرموده و گواه و شاهدی برای هشدارهای خویش قرار می‌دهند.

در این اثر دو سوره مورد بحث واقع شده است؛ ابتدا سوره مبارکه «شمس» و بعد سوره مبارکه «کهف». در سوره مبارکه کهف از اصحاب کهف سخن به میان آمده است که ریشه تاریخی دارد و نشان‌دهنده وجدان خداجویی آدمیان است.

اما در پایان سوره پر از راز و رمز به داستان «ذوالقرنین» می‌رسیم. این داستان موجب سرگشتگی دانشمندان و مفسران گوناگون در زمانه‌های مختلف شده است.

در بخش دوم جلد دوم این مجموعه فرهنگ واژه‌ها و اصطلاحات دشوار به منظور استفاده دلبستگان به علوم قرآنی در نظر گرفته شده است. در این فرهنگ ضمن توضیح و تعریف واژه‌های دشوار فارسی همه واژه‌های قرآنی مربوط به آیه‌ها و سوره‌های متبارک مورد بحث با تعاریف تحت‌اللفظی آمده است.

کتاب «حیرت اندیشه در مفهوم‌های قرآنی» نوشته «جلال سیمایی» به تازگی؛ 7 اردیبهشت‌ماه سال جاری به همت انتشارات «سیمرو» به شمارگان 3200 نسخه در قطع وزیری (گالینگور) در 1104 صفحه منتشر شد.

بهای این اثر 230000 ریال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد