اخبارقرآنی ( اذعان پوتین به عظمت اسلام )

                                      

              اذعان پوتین به عظمت اسلام

 

ولادیمیر پوتین با تاکید بر گسترش روابط روسیه و کشورهای اسلامی، دین اسلام را دین باعظمت توصیف کرد.

به نقل از "الاخبار"، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور کنونی روسیه که در آینده نزدیک جای خود را به مددوف، رئیس جمهور منتخب مردم روسیه می دهد، با اعلام آمادگی برای سفر به منطقه خاورمیانه، تاکید کرد: دین اسلام دین باعظمتی است.

وی در حالی که استوارنامه های سفرای جدید کشورهای اسلامی و از جمله "علی جعفر"، سفیر عربستان در مسکو را امضاء می کرد، این مطالب را عنوان نمود.

رئیس جمهور روسیه با اظهار خوشبینی نسبت به گسترش روابط روسیه و کشورهای اسلامی، این روابط را از عوامل صلح و استقرار در خاورمیانه برشمرد.

لازم به ذکر است پوتین در پیام خود به شرکت کنندگان در یازدهمین نشست سران کشورها و دولت های عضو در سازمان کنفرانس اسلامی که چندی پیش در سنگال برگزار شده بود، اظهار داشته بود: برای روسیه تعمیق روابط دوستی و همکاری با جهان اسلام، سیاستی استراتژیک است. دقیقاً به همین دلیل ما با رضایت خاطر نشان می دهیم که پس از دریافت جایگاه ناظر در سازمان کنفرانس اسلامی، همکاری های سازنده بین ما و کشورهای اسلامی روندی جدید و پویا یافته است.

پوتین خاطر نشان ساخته بود که این تعاملات پایه هایی استوار دارند و پایبندی به تحکیم پایه های حقوقی و برخورد مشارکتی در روابط بین الملل و با وجود نقش مرکزی سازمان ملل متحد، روسیه و جهان اسلام را نزدیک می سازد.

به نظر کارشناسان، بهبود و گسترش روابط روسیه با جهان اسلام، اهمیت ویژه ای در آینده دور و نزدیک برای روسیه دارد. بدون شک نزدیکی روسیه با جهان اسلام به احیای اقتدار این کشور در صحنه بین المللی کمک زیادی خواهد کرد.

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد