اخبارقرآنی (راه اندازی ۱۰۰۰ کتابخانه و بانک نرم‌افزار قرآنی)

محمدعلی خواجه‌پیری:

۱۰۰۰ کتابخانه و بانک نرم‌افزار

قرآنی در مراکز قرآنی کشور

راه‌اندازی می‌شود

 

 هزار کتابخانه و بانک نرم‌افزار قرآنی طی سه سال آینده در مراکز قرآنی سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.‌

«محمدعلی خواجه‌پیری» رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان این مطلب اظهار کرد: مصمم هستیم در دولت نهم به اندازه کافی موسسات قرآنی توانمند برای اجرای برنامه‌های قرآنی ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تعداد زیادی پرونده برای ایجاد مراکز قرآنی در مرحله دریافت مجوز قرار دارند و با 600 مرکز قرآنی نیز مرتبط و در حال فعالیت هستیم.

  «محمدعلی خواجه‌پیری»:
بررسی وضعیت مراکز قرآنی، سنجش توانمندی و ضعف این مراکز از جمله اهداف این سفر است و در صورتی که هر مرکزی توانمندی انجام فعالیت‌های قرآنی داشته باشد طی این سفر دو روزه مشکلات آن را رفع خواهیم کرد

خواجه‌پیری گفت: ثقل فعالیت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش قرآن، سپس تبلیغ و در نهایت بعد پژوهشی کاربردی در حوزه قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه به امور قرآنی امسال 15 میلیارد تومان اختصاص یافته در تشریح اهداف سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: بررسی وضعیت مراکز قرآنی، سنجش توانمندی و ضعف این مراکز از جمله اهداف این سفر است و در صورتی که هر مرکزی توانمندی انجام فعالیت‌های قرآنی داشته باشد طی این سفر دو روزه مشکلات آن را رفع خواهیم کرد.

یادآوری می‌شود، «محمدعلی خواجه‌پیری» امروز، اول اردیبهشت ماه در بدو ورود مورد استقبال «منتظریان» معاون امنیتی‌ـ‌سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و «قادر آشنا» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان قرار گرفت.

همچنین خواجه‌پیری به همراه «ستار هدایت‌خواه» نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس از دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی این استان بازدید کردند.

در این دیدار «علی‌نسب» مدیر دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نبود مدیریت و متولی واحد در فعالیت‌های قرآنی کشور را اولین دغدغه فعالان قرآنی دانست و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معضل مراکز قرآنی را نبود یا کمبود فضا و مکان برای اجرای برنامه‌های قرآنی عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد