اخبارقرآنی ( محرومیت «اسلام» از حضور در تلویزیون کودکان)

 
محرومیت «اسلام»
 
از حضور در تلویزیون کودکان
 
«فرح»، مادر اسلام در مصاحبه با خبرنگاران شرح داد که فرزندش با گذشتن از مراحل حذفی این مسابقه، به مرحله پایانی و تصویربرداری به همراه دوست دبستانی خود «زوئل» در محل استودیو حاضر شد، ولی مدیر مسئول شبکه گولی به سمت آنان آمده و نام «سفیان» را به آنان پیشنهاد داده است.
 


به گزارش از پاریس، چند هفته پیش، «اسلام»، کودک 9 ساله فرانسوی با شرکت در مسابقه‌ اینترنتی موسوم به «در جعبه» شرکت کرد و پس گذراندن همه مراحل، در آخرین مرحله تصویربرداری به خاطر داشتن نام مذهبی، با مخالفت مسئول این شبکه برای حضور در مسابقه روبه‌رو شد.

سایت روزنامه‌نگاران مستقل، دو روز پیش با مصاحبه با مادر این کودک، این موضوع را فاش کرد. در پی افشای این مطلب، روزنامه فرانسوی «پاریزن» در شماره دیروز خود به نقل از پدر این کودک مسلمان نوشت: خانواده اسلام، می‌خواهند شکایتی را علیه برخورد نژادپرستانه شبکه ویژه کودکان و نوجوانان به نام «گولی» به دادستانی کل ارایه دهند.

«فرح»، مادر اسلام در مصاحبه با خبرنگاران درباره این برخورد نژادپرستانه مسئولان شبکه گولی شرح داد که فرزندش با گذشتن از مراحل حذفی این مسابقه، به مرحله پایانی و تصویربرداری به همراه دوست دبستانی خود «زوئل» در محل استودیو حاضر شد، ولی پیش از فیلمبرداری، «آنژل»، مدیر مسئول شبکه گولی به سمت آنان آمده و گفته است که فرزند آنها نمی‌تواند با این نام در برنامه شرکت کند و برای شرکت در این برنامه، نام «سفیان» را به آنان پیشنهاد داده است.

مادر «اسلام» پرسیده، این اسم چه ایرادی دارد؟ که خانم آنژل پاسخ داده است: نام اسلام برای یک پسر، همچون داشتن حجاب برای دختران است و از آنجایی که فرانسویان، این دین را دوست ندارند، به همین خاطر نمی‌توانند این کودک را با این نام در برنامه شرکت دهند.

در این زمان، کودک و مادر با رد نام انتخابی، محل را ترک می‌کنند، اما در پی این برخورد نژادپرستانه ویژه کودکان و نوجوانان ـ که مدعی همزیستی همه فرانسویان هستند ـ این خانواده به انجمن مبارزه با نژادپرستی فرانسه موسوم به «اس.او.اس. راسیست» مراجعه می‌کنند. در آنجا به آنها گفته می‌شود که از پیگیری این اهانت صرف‌نظر کنند، چرا که در دادگاه، اظهارات یک کودک نمی‌تواند ارزش قضائی داشته باشد.

شبکه گولی، شبکه خصوصی فرانسوی است که روزانه، نزدیک به شانزده ساعت برنامه ویژه کودکان و نوجوانان حاوی کارتون و مسابقه پخش می‌کند.

به رغم این که دولت فرانسه، یک وزیر زن مسلمان‌زاده را برای جلب بخشی از رأی‌دهندگان فرانسوی مسلمان منسوب کرده است، ولی فعالیت غیرمستقیم اسلام‌ستیزانه رسانه‌ها در بخش‌‌های فرهنگی، ادامه دارد و هر از گاهی، رویدادهای عمدی در جامعه فرانسه با این هدف رخ می‌دهد که آخرین آنها در ماه گذشته، اهانت به قبور مسلمانانی بود که جان خود را در جنگ جهانی دوم و برای نجات این کشور از دست اشغالگران آلمانی از دست داده بودند.

در همین زمینه، از چند سال پیش، دست‌اندر‌کارانی که در امور فرهنگی خانواده‌ها فعالیت دارند، تلاش دارند که در حرکتی حساب شده، خانواده‌های مسلمان را در انتخاب نام‌های محمد و یا نام‌هایی که پیام اسلامی همراه دارد، منصرف کنند.

بنابراین، برخی از این مسلمانان، به خاطر کم‌اطلاعی و نگرانی از آینده شغلی فرزندان از یک سو به بهانه تلفظ راحت نام سفیان، این اسم را ـ به رغم کم‌مصرف بودن در کشورهای اسلامی ـ به عنوان یکی از نام‌‌های برگزیده برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند.

گفتنی است، شرکت‌های صهیونیستی که به خاطر تخصص و مهارت برخی مسلمانان که نامشان محمد است را استخدام می‌کنند، در همان آغاز استخدام، آنها را با نام «ممدو» خطاب می‌کنند.

همچنین بنا بر آمار رسمی در فرانسه، نزدیک به چهار میلیون و بر پایه آمار غیر رسمی، نزدیک به هفت میلیون مسلمان زندگی می‌کنند که با توجه به جمعیت 56 میلیونی فرانسه، از هر ده نفر فرانسوی، یک نفر مسلمان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد