اخبارقرآنی ( بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور آماده می‌شود )

بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور آماده می‌شود

 تدوین بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور به همت سازمان دارالقرآن کریم در سال جاری پیگیری و تکمیل خواهد شد.

«داود تک‌فلاح» مدیر کل طرح و برنامه سازمان دارالقرآن کشور با بیان این مطلب افزود: تهیه و تدوین بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور از جمله کارهایی است که از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت که در قالب این طرح کلیه اشخاص حقیقی قرآنی شناسنامه‌دار و مراکز و موسسات قرآنی دولتی شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌های اصلی سازمان دارالقرآن در سه بخش تبلیغی‌ـ‌ترویجی، آموزشی، پژوهشی و حمایتی پیگیری می‌شود همچنین در سی استان، برنامه‌های قرآنی از طریق دارالقرآن‌های ادارات کل تبلیغات اسلامی دنبال خواهد شد.

وی، 13 استان کشور را به علت ترکیب جمعیتی سنی‌ و شیعه، جزء استان‌های ویژه قلمداد کرد و افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در این مراکز انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به برگزاری همایش‌های منطقه‌ای در این مناطق اشاره کرد.

تک‌فلاح با اشاره به برگزاری 70 عنوان برنامه در دارالقرآن‌ استان‌های کشور، بیان کرد: اغلب این برنامه‌ها با همکاری و مشارکت مراکز و موسسات قرآنی کشور انجام می‌شود و دارالقرآن‌ها وظیفه نظارت و حمایت را بر عهده خواهند گرفت، همچنین طرح ملی نهضت قرآن‌آموزی نیز چون سال‌های گذشته از طریق سازمان دارالقرآن هدایت و عملیاتی می‌شود.

 مدیر کل طرح و برنامه سازمان دارالقرآن کشور:
حمایت از جلسات قرآنی، برپایی همایش‌های منطقه‌ای نهضت قرآن‌آموزی، حمایت از تولید رسانه‌ها و محصولات قرآنی، نظارت بر اجرا و خدمات آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی از برنامه‌های این سازمان است.

مدیر کل طرح و برنامه سازمان دارالقرآن کشور در ادامه گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌ها، مراکز و نهادهای مختلف به منظور گسترش آموزش‌های عمومی قرآن، درک مفاهیم این کتاب نورانی در سطوح مختلف، برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، چاپ و اهدای قرآن، حمایت، ساماندهی و نظارت بر مراکز قرآنی و تأسیس خانه‌های قرآن از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

وی حمایت از جلسات قرآنی، برپایی همایش‌های منطقه‌ای نهضت قرآن‌آموزی، حمایت از تولیدات رسانه‌ای و محصولات قرآنی، نظارت بر اجرا و خدمات آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

تک‌فلاح، نظارت بر چاپ و نشر قرآن را از فعالیت‌های متمرکز و تخصصی سازمان دارالقرآن دانست و افزود: این طرح طی 22 ساله گذشته با نظارت این سازمان انجام می‌شود و کلیه قرآن‌ها قبل از چاپ، تصحیح و بازبینی می‌شوند.

مدیر کل طرح و برنامه سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به ارزشیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان و قاریان قرآن در سال‌ گذشته، اظهار کرد: امسال نیز سومین مرحله این طرح به منظور ارزشیابی و حمایت از حافظان و قاریان اجرا خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد