اخبارقرآنی ( «قرآن و حجاب» منتشر شد )

شماره‌های جدید مجله پژوهش‌های قرآنی ویژه

«قرآن و حجاب» منتشر شد

 

 شماره‌های 51 و 52 مجله تخصصی پژوهش‌های قرآنی ویژه «قرآن و حجاب» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه چاپ و منتشر شد.

 مسأله حجاب یکی از مهم‌ترین مسایل و مباحث اجتماعی ایران و جهان است. این مسأله از جهات مختلف از سوی دوست و دشمن مورد توجه و تحلیل قرار می‌گیرد. از آن جایی که مهم‌ترین رسالت پژوهش‌های قرآنی، تبیین مبانی ارزش‌های قرآنی از جمله مبانی ارزشی حجاب و بیان فلسفه این حکم و مفید بودن امر آن برای جامعه انسانی است، شماره جدید این مجله بدان اختصاص یافته است.

شماره جدید مجله کوشیده تا در مطاوی مقالات این شماره با تکیه بر متن وحی و تفسیر علمی و معتبر، این مسأله را واکاوی کند.

 موضوعات نشریه
رابطه حجاب و عفاف، قرائت‌های نو از آیات حجاب، قرآن و فلسفه حجاب، واژه‌شناسی عفاف و حجاب، حجاب حق شخصی یا اجتماعی، مفهوم شناسی تبرج جاهلی و دگر اندیشان عرب و اسباب نزول آیات حجاب

مقالات ویژه‌نامه حجاب مجله پژوهش‌های قرآنی عبارتند از: رابطه حجاب و عفاف، قرائت‌های نو از آیات حجاب، قرآن و فلسفه حجاب، واژه‌شناسی عفاف و حجاب، حجاب حق شخصی یا اجتماعی، مفهوم‌شناسی تبرج جاهلی و دگراندیشان عرب و اسباب نزول آیات حجاب.

تازه‌ترین شماره مجله پژوهش‌های قرآنی حاوی مطالبی از جمله نظریه هدفمندی سوره، مبانی و پیشینه، حقوق کیفری در ترازوی منتقدان قصاص، نگاهی به تفسیر لطائف الاشارات، خرافات در ترجمه آیات استیضاح سامری، روش‌های تفسیری از دیدگاه ملاصدرا، تفاوت‌های رسم‌الخط سلطانی و عثمانی و نقش فرهنگ قرآن در تدوین پایان نامه‌هاست.

همچنین، شماره 51 و 52 (پاییز و زمستان 86) مجله پژوهش‌های قرآنی در 379 صفحه و بهای تک نسخه 1200 تومان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه دفتر خراسان چاپ و منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد