اخبارقرآنی ( طولانی‌ترین قرآن جهان وقف آستان رضوی شد )

 

طولانی‌ترین قرآن جهان

 وقف آستان رضوی شد

بزرگترین قرآن طوماری جهان به طول 1450 متر که توسط یک شهروند تبریزی به رشته تحریر درآمده است به گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.
 
به نقل از روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی،‌ فاضل هاشمی، رئیس اداره مخطوطات این سازمان گفت: این قرآن که به طول 1450 متر و عرض 6 سانتی‌متر توسط اسماعیل حامد غازانی تهیه شده از نظر طول در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد.

سیدمحمدرضا فاضل هاشمی، خاطرنشان کرد: برای تحریر این اثر از کاغذ سفید معمولی استفاده شده که در مجموع دارای 18 کیلوگرم وزن می‌باشد.

غازانی، هدف خود را از خلق آن، نمایش عشق و ارادت مسلمانان به کلام الهی عنوان کرد و گفت: با به تحریر درآوردن این قرآن که به مدت 2500 ساعت روی آن کار نموده‌ام می‌خواستم به جهانیان بفهمانم که قرآن در میان مسلمانان از عزت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از برنامه‌های آینده‌ام تحریر صحیفه سجادیه است که می‌خواهم آن را نیز به همین سبک به رشته تحریر درآورم.

گفتنی است کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به واسطه قداست معنوی و انتساب آن به بارگاه حضرت رضا(ع) در طول تاریخ پذیرای آثار فرهنگی فراوانی بوده و هم‌اکنون دارای بیش از پانزده هزار نسخه قرآن، چزوه قرآنی و دست‌نوشته‌های قرآن خطی می‌باشد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد