اخبار قرآنی( آشنایی پلیس انگلیس با قرآن و شریعت اسلامی)

 

طرح انگلیس برای آشنایی پلیس این کشور

با قرآن و شریعت اسلامی

روزنامه‌ها و نشریات بریتانیا از وجود طرحی برای آشنایی پرسنل پلیس بریتانیا با قرآن و تعالیم اسلامی پرده برداشت.

به نقل از "نسیج الاسلامیه"، دولت بریتانیا به بهانه آگاهی پلیس این کشور در مبارزه با تروریست طرح آموزش قرآن و شریعت اسلامی را برای پرسنل پلیس انگلیس به تصویب رساند.

یک روزنامه انگلیسی با اعلام این خبر، مدعی شد: این طرح در راستای چارچوب کلی و برنامه‌های اصلی دولت انگلیس برای مقابله با خشونت و آشنایی پلیس این کشور با طرحهای مبارزه با تروریست اتخاذ شده است.

این در حالی است که دولت بریتانیا با رد هرگونه بحران‌سازی اعلام کرد: این طرح به منظور اعتمادسازی بین مسلمانان و پلیس این کشور و همچنین برای پایان دادن به پدیده خشونت و افراطی‌گری عنوان شده است.

این طرح همچنین به منظور آشنایی پلیس شهرهایی مثل "بردفورد" و "بانبوری" که تعداد زیادی از مسلمانان در آن زندگی می‌کنند با اسلام و آموزه‌های آن اتخاذ شده است.

شایان ذکر است از جمعیت 60 میلیون نفری انگلستان بالغ بر8/1 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.


تحلیل ابنا:

بیشتر از 8/1 میلیون مسلمان در انگلیس زندگی می‌کنند که کمی بیشتر از 3% مردم آن کشور می‌باشد. مسلمانان دارای بیشترین تعداد افراد مذهبی و دین‌دار پس از مسیحیان در انگلیس می‌باشند. در حالیکه مسلمانان کمتر از میزان و اندازه خود در روزنامه‌های رسمی و استودیوهای تلویزیونی سهم دارند. در مطبوعات تصویر مسلمانان به صورت بهتان زدن و بدگویی به بدترین شکل ارائه می‌شود.

شکایت مربوط به رسانه‌ها در مورد نحوه ارائه تصویر و دین اسلام و مسلمانان امری شایع و فاکتوری متحد در مورد حمایت تمامی فرقه‌های مختلف بریتانیا بوده است.

از هنگام شروع پیشرفت و گستردگی سیاستهای انحصاری BBC بیشتر مسلمانان دیگر از BBC استفاده نمی‌کنند. رئیس بخش برنامه‌های تنوع فرهنگی BBC می‌گوید: واژه‌هایی مثل تروریسم اسلامی خیلی کمتر از قبل بکار می‌رود. داشتن روزنامه‌نگاران مسلمان که تمایزات مهم را درک می‌کنند و روابط بین مذهب و جامعه را تشخیص می‌دهند نشان از پیشرفت دارد، اما چنین چیزی بصورت حقیقی دیده نشده است.

مسلمانان و رسانه‌ها نسبت به یکدیگر اغلب رفتاری بر پایه کلیشه‌های نادرست بنا می‌کنند. بطوریکه به عنوان نمونه، کلمه مسلمان بیشتر در مباحث بین‌المللی به کار می‌رود تا در مباحث محلی و انگلیسی؛ به عبارت ساده‌تر هرچه تعداد خبرهای بین‌المللی افزایش یابد، تعداد کلمه مسلمان نیز متناسب با آن زیاد می‌شود. اما چیزی که مسلمانان را نگران می‌کند بطور خاص اینست که احساس غیر مسلمانان نسبت به اسلام بیشتر تحت‌تأثیر گزارشات جدید در مورد فلسطینیان و افغانستان شکل گرفته و اینک این موضوع تأثیر منفی در جامعه مسلمانان در انگلستان می‌گذارد.

اقبال شکرانیه دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا پیرامون چالشهای عمده فراروی مسلمانان بریتانیا می‌گوید: همه‌گیری و اپیدمی "اسلام هراسی" به شدت فرآیند ادغام و یکپارچگی مسلمانان با سنت‌ها و آداب عمده ملی را دچار مشکل کرده است، مسلمانان بریتانیا نیازمند آن هستند که احساس کنند بعنوان شهروندانی یکسان با آنها برخورد می‌شود و حقوق و مصونیت‌های مساوی همچون دیگران دارند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد