اخبارقرآنی( بخش انگلیسی رادیو معارف افتتاح شد)

 

بخش انگلیسی رادیو معارف افتتاح شد

 

بخش انگلیسی رادیو معارف با حضور محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم به طور رسمی کار خود را آغاز کرد


همزمان با نهمین سال تأسیس رادیو معارف، بخش انگلیسی این رادیو، 28 بهمن‌ماه، فعالیت رسمی خود را با حضور محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم آغاز کرد.

در این مراسم که همزمان از چندین شبکه فارسی زبان پخش می‌شد، آیت الله سیداحمد خاتمی،‌ امام جمعه موقت تهران از نخستین برنامه بخش انگلیسی زبان رادیو معارف، پرده برداری کرد و در گفت‌ وگوی زنده با بخش انگلیسی زبان رادیو معارف،‌ گفت: باید برای نشر معارف حق اهل البیت‌(ع) تمام تلاش خود را کار بندیم.

وی تصریح کرد: همه رسانه‌ها تصویری،‌ شنیداری و مکتوب باید در تبیین معارف و انتقال مفاهیم الاهی گام بردارند و در این راه با بهره‌گیری از فن‌‌آوری‌های نوین، پیام اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: ما مدیون اسلام هستیم و باید با انتقال مفاهیم الاهی،‌ دین خود را ادا کنیم.

در ابتدای این مراسم محمد حسین محمد زاده، مدیر رادیو معارف گفت: بخش انگلیسی رادیو معارف با موضوعات و محورهای گوناگون در قاره اروپا و آمریکا تدارک دیده شده و از طریق ماهواره سیزده درجه‌ای پخش خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که سیگنال بخش انگلیسی در ماهواره سیزده درجه‌ای قرار دارد افزود: این بخش در روز با تولید سه ساعت برنامه پخش 24 ساعته خواهد داشت.
محمد زاده استفاده از نویسندگان قاره اروپا و آمریکا در بخش انگلیسی رادیو معارف را از موفقیت‌های آن برشمرد و اظهار داشت: برنامه‌های این بخش به کمک نویسندگان و با نظارت کارشناسان محلی تهیه می‌شود تا متناسب با نیاز مخاطبان در این قاره‌ها باشد.

مدیر رادیو معارف تصریح کرد: در بخش انگلیسی مانند بخش فارسی سعی کرده‌ایم که برنامه‌ها با فرمت‌های بدون ساز، ارائه شود.

وی ادامه داد: علاقه‌ مندان می‌توانند برنامه‌های بخش انگلیسی را از ماهواره سیزده درجه‌ای(هات برد) با برد شماره 12437 و فرکانس 27500 و زاویه دریافتی افقی دریافت کنند.

وی تعمیق و گسترش معارف اسلامی با گرایش اخلاق اسلامی، نظام مدیریت در حکومت اسلامی و شبهه زدایی و مباحث مختلف اسلامی را از مهم‌ترین محورهای برنامه بخش انگلیسی رادیو معارف اعلام و خاطرنشان کرد: ترویج ارتباط با منابع الاهی و معرفی بهترین تکیه‌گاه بشر، ادعیه، مناجات و تفسیر نهج البلاغه از دیگر برنامه‌های این بخش است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد