اخبارقرآنی( انتشارترجمه قرآن عبدالمجید معادی‌خواه)

 

«ترجمه قرآن عبدالمجید معادی‌خواه» با ویرایش جدید منتشر می‌شود

«ترجمه قرآن عبدالمجید معادی‌خواه» با ویرایش جدید توسط انتشارات ذره تا اوایل سال آینده منتشر خواهدشد.

 ترجمه قرآن معادی‌خواه نخستین‌بار در سال 1381 به چاپ رسیده است. این ترجمه از قرآن مجید برای دومین‌بار با ویرایش و شرح توسط مترجم در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین معادی‌خواه همچنین جلد هشتم از مجموعه کتاب‌های تاریخ اسلام را در دست تألیف دارد که این اثر توسط نشر ذره و تا اواسط سال آینده منتشر خواهد شد.

عبدالمجید معادیخواه در سال 1326 در قم به دنیا آمد. در نوجوانی به زیّ طلبگی در‌آمد و پس از گذراندن مقدمات عربی، ادبیات، فقه و اصول نزد استادان بنام آن زمان، تا مرز اجتهاد پیش رفت. از سال 1346 تا زمان پیروزی انقلاب دو بار بازداشت، دو بار تبعید به گنبدکاووس، سیرجان و جیرفت و سه سال و چند ماه زندان‌های قصر، اوین و قزل‌قلعه را تجربه کرد.

از مهم‌ترین مسئولیت‌های او می‌توان به نمایندگی مردم تهران در نخستین مجلس شورای‌اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه شهید باهنر، مهدوی کنی و موسوی، مسئولیت بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد.

خط و فرهنگ حکومت اسلامی (شرح و تفسیری بر فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر)، خط و فرهنگ رژیم‌های استکباری (شرح و تفسیری بر خطبه قاصعه)، ترجمه فارسی نهج‌البلاغه با نام «خورشید بی‌غروب»، اطلاع‌رسانی از مفاهیم نهج‌البلاغه با نام فرهنگ آفتاب (ده جلد)، اطلاع‌رسانی از مفاهیم قرآن کریم با نام فروغ بی‌پایان، شکوه تنهایی در سکوت ربذه (زندگی‌نامه ابوذر غفاری) و مجموعه تاریخ اسلام اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد