اخبارقرآنی( اهتزاز بیرق حسینی برای اولین بار در اروپا)

 

اهتزاز بیرق حسینی برای اولین بار در اروپا

بیرق سرخ بارگاه ملکوتی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به دنبال تقاضای جمعی از دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا، برای نخستین بار در سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس به اهتزاز درخواهد آمد.

سردار باقرزاده اظهار داشت: در محرم امسال ‌جمعی از دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی مقیم اروپا با مراجعه به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواستار آن شدند تا بیرق سرخ حسینی (ع) که در طول تاریخ نمادی از آزادگی و دفاع از حقوق بشریت و همواره الهام بخش همه ملل آزادی‌خواه بویژه مسلمانان بوده است برای نخستین بار به قاره اروپا هدیه شود که بر همین اساس و بدنبال هماهنگی‌های بعمل آمده با وزارت امورخارجه و ستاد بازسازی عتبات عالیات، بیرق سرخ حسینی (ع) تهیه و انشاءالله بزودی طی مراسم باشکوهی به اروپا ارسال خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: این بیرق که نشانه‌‌ای از همبستگی و انسجام مسلمانان و دیگر ادیان توحیدی است در روز اربعین حسینی (ع) در محل موسسه اسلامی الغدیر فرانسه و پس از آن نیز در روز 28 صفر مصادف با سالروز رحلت رسول خدا (ص) و شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان و سپس در 29 صفر همزمان با سالروز شهادت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در مرکز اسلامی لندن به اهتزاز درآمده و برای همیشه در آن مرکز اسلامی به امانت نگهداری خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد که با حضور پرشور هموطنان و دیگر مسلمانان مقیم فرانسه،‌ آلمان و انگلستان، مناسبت‌های دهه آخر صفر امسال متفاوت از سال‌های گذشته به اجرا گذاشته می‌شود.

باقرزاده یادآور شد: در حال حضر 6 هزار دانشجوی ایرانی عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا مشغول تحصیل هستند که عمیقاً نسبت به باورها و ارزش‌های اسلامی ایرانی خود پایبند بوده و به آن عشق می‌ورزند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد