اخبارقرآنی( بخش انگلیسی رادیو معارف راه‌اندازی شد)

بخش انگلیسی رادیو معارف راه‌اندازی شد
 

بخش انگلیسی رادیو معارف همزمان با نهمین سالگرد تاسیس این رادیو

 و ولادت امام موسی کاظم (ع)  یکشنبه ۲۸ بهمن‌ افتتاح شد.

 این مراسم با حضور حجت‌الاسلام  سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، علی دارابی قائم مقام سازمان صدا و سیما، حسن خجسته معاون، محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو معارف، دیگر مدیران و جمعی از مسؤلان استان قم و شخصیت‌های حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام خاتمی در این مراسم گفت: بدون هیچ مبالغه‌ای شبکه قرآن و معارف شبکه‌هایی هستند که در عرصه دین مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند و من به خاطر رابطه با بزرگان حوزه علمیه و مجلس خبرگان باید بگویم این عزیزان همواره رادیو معارف را ستوده‌اند، چرا که به حق دین خود را به نیکی ادا می‌کند.

علی دارابی، قائم مقام صدا و سیما خاطرنشان ساخت: در عصر رسانه لوازم و الزامات آن باید فراهم باشد و خوشبختانه خیل فراوان نیروهای تربیت شده در حوزه هنر و رسانه مشغول به کارند و نیز دیگر کشورهایی که ما با آنان قراردادهای همکاری داریم از این نیروها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: صدا و سیما به 31 زبان فراملی و یکصد شبکه رادیو تلویزیونی برنامه پخش می‌کند و خوشبختانه در این خصوص ایران اسلامی پس از 20 سال به معنای واقعی مستقل است.

خجسته، معاون صدا، ضمن خشنودی از تاسیس رادیو معارف به زبان انگلیسی تصریح کرد: دنیا تشنه معارف اسلامی است تا به حقیقت و راه درست زندگی دست یابد. بنابراین ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، چون ریاست سازمان نیز بر این امر تاکید فراوان دارند.

محمدزاده، مدیر رادیو معارف، نیز در مراسم افتتاحیه بخش انگلیسی این شبکه گفت: برای شروع بخش انگلیسی رادیو معارف سه ساعت تولید برنامه با ۲۴ ساعت پخش با موضوعات مختلف بر اساس نیاز مخاطبان انگلیسی زبان داریم.

وی دیجیتالی بودن فرایند برنامه‌سازی و تولید برنامه و پخش را از ویژگی‌های بخش انگلیسی زبان رادیو معارف عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه هنوز بهره‌برداری از سیستم‌های دیجیتال در رادیو معارف فارسی آغاز نشده، ولی کلیه برنامه‌های بخش انگلیسی رادیو معارف به صورت دیجیتال تولید و پخش می‌شود.

مدیر رادیو معارف استفاده از کارشناسان محلی و بومی برای نویسندگی و نظارت بر برنامه‌ها و پخش موسیقی بدون ساز را از دیگر ویژگی‌های این بخش معرفی کرد و گفت: این بخش به آدرس ماهواره ۱۳ درجه با برد ۱۲۴۳۷ و فرکانس ۲۷۵۰۰ با زاویه افقی قابل دریافت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد