اخبارقرآنی( مجلد چهاردهم «فرهنگ قرآن» منتشر شد )

 

مجلد چهاردهم «فرهنگ قرآن» جامع‌ترین معجم موضوعی قرآن کریم منتشر شد

 

مجلد چهاردهم «فرهنگ قرآن» به عنوان جامع‌ترین معجم موضوعی قرآن کریم در جهان اسلام از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم چاپ و منتشر شد.

 حجت‌الاسلام «محمدصادق یوسفی‌مقدم» با اعلام این خبر افزود: این مجموعه که براساس طرح آیت‌الله «علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی» از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن تدوین شده، مجموعه ‪ ۳۰‬جلدی است که مجلد چهاردهم آن در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

سرپرست مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: در این اثر کوشش شده تا معارف قرآن تنها از منظر واژه‌های قرآنی، روزآمد شده و زمینه‌های مناسب برای پژوهش‌های نو در معارف قرآن فراهم شود.

وی بیان کرد: مجموعه سی مجلد این اثر بیش از سه هزار موضوع اصلی و هزاران موضوع فرعی را در برمی‌گیرد از سوی گروه فرهنگنامه‌ها و معاجم مرکز فرهنگ و معارف قرآن در حال تدوین و چاپ است.

حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم گفت: جامعیت و فراگیری، تنظیم عنوان‌ها بر پایه الفبای موضوعی و برخورداری از نظام ارجاع در عنوان‌های مترادف یا پیوسته از ویژگی‌های مجموعه فرهنگ قرآن است.

 سرپرست مرکزفرهنگ‌ومعارف‌قرآن:
جامعیت و فراگیری، تنظیم عنوان‌ها بر پایه الفبای موضوعی و برخورداری از نظام ارجاع در عنوان‌های مترادف یا پیوسته از ویژگی‌های مجموعه فرهنگ قرآن است.

وی افزود: مجلد چهاردهم که شامل مدخل‌های دفاع تا رضاع است حاوی ‪موضوعاتی چون دفن، دلداری، دلو، دندان، دنیا، دود، دوستی، دهان، دهری، دیگ، دین، دیوار، دیه، ذبح، ذره، ذکر، ذلت، ذوالقرنین، ذوالکفل، راستگویی، راسخان فی العلم، راضی، راه رفتن، ربا، ربانیون، رجعت، رجم، رحم، رحمت، رسالت، رستگاری، رشوه، رضا و رضاع است.

همچنین، این مجلد در ‪ 595‬ صفحه و قیمت ‪ 76‬هزار ریال از سوی بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد