اخبارقرآنی(کنکور متمرکز برای بخش کتبی مسابقات سراسری قرآن)

بخش کتبی مسابقات سراسری قرآن وزارت علوم به

 صورت کنکور متمرکز برگزار می‌شود

 

بخش کتبی مسابقات سراسری قرآن کریم دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری از سال جاری به صورت کنکور متمرکز در سطح دانشگاه‌های تابعه این وزارتخانه برگزار می‌شود.

«روح‌الله محمد‌علی‌نژاد» مسئول دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و رویکرد افزایش مشارکت دانشجویان در مسابقات قرآن، طی هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی اداره‌کل امور فرهنگی وزارت علوم با سازمان سنجش آموزش کشور برای نخستین بار طراحی و اجرای آزمون رشته‌های کتبی مسابقات قرآن کریم با همکاری سازمان سنجش انجام می‌شود.

وی افزود: امسال بخش کتبی مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت کنکوری متمرکز و با حضور حدود چهار الی پنج هزار نفر از دانشجویان در سطح دانشگاه‌های تابعه این وزارتخانه برگزار خواهد شد.

علی‌نژاد با اشاره به زمان برگزاری آزمون مرحله سراسری مسابقات قرآن، اظهار کرد: این آزمون در ساعت یک بعد از ظهر روز دوشنبه مورخ 13 اسفند ماه هم‌زمان در کلیه دانشگاه‌های تابعه این وزارتخانه برگزار خواهد شد و هر داوطلب می‌تواند در آزمون رشته مورد نظر خود شرکت کند.

 مسئول دبیرخانه دایمی فعالیت‌های قرآن و عترت وزارت علوم:
سئوالات این مسابقات از سوی کمیته طراحی سئوالات واقع در دبیرخانه مسابقات قرآن کریم وزارت علوم، به صورت متمرکز و به تعداد 60 سئوال طراحی شده است که شرکت‌کنندگان باید در مدت زمان 45 دقیقه پاسخ دهند و پاسخ‌های منفی نیز نمرات منفی دارند

مسئول دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآن و عترت وزارت علوم تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده، گرایش دانشجویان به مباحث مفهومی و معارف ناب قرآنی در سطح بالایی قرار دارد و بر این پایه علاوه بر رشته تفسیر، دو رشته «حفظ موضوعی» و «ترجمه و مفردات» نیز به مسابقات افزوده شد و علاقه‌مندان می‌توانند در آزمون آمسال در این رشته‌ها شرکت کنند.

وی یادآور شد: سئوالات این مسابقات از سوی کمیته طراحی سئوالات واقع در دبیرخانه مسابقات قرآن کریم وزارت علوم، به صورت متمرکز و به تعداد 60 سئوال طراحی شده است که شرکت‌کنندگان باید در مدت زمان 45 دقیقه به آن پاسخ دهند و پاسخ‌های منفی نیز نمره منفی دارد.

یادآوری می‌شود، بخش شفاهی مسابقات قرآن وزارت علوم آذرماه سال جاری در کلیه دانشگاه‌های تابعه این وزارتخانه برگزار شده بود و برگزیدگان بخش شفاهی برای شرکت در مرحله منطقه‌ای به دبیرخانه فعالیت‌های قرآن و عترت(ع) اداره‌کل امور فرهنگی وزارت علوم معرفی شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد