اخبارقرآنی( فراخوان عضوگیری اتحادیه ناشران قرآنی )

 

فراخوان عضوگیری اتحادیه ناشران قرآنی

 

 فراخوان عضوگیری عام از ناشران قرآنی برای تشکیل اتحادیه ناشران قرآنی هفته آینده اعلام خواهد شد.

«سیدمحمدحسین محمودی» مدیرعامل اتحادیه ناشرانی قرآنی  ضمن اعلام این خبر افزود: پس از اعلام این فراخوان، تمامی ناشران قرآنی پس از اقدام برای گرفتن کارت بازرگانی می‌توانند عضو اتحادیه شوند.

او با اشاره به مراحل ثبت نام اتحادیه ناشران قرآنی تصریح کرد: در حال حاضر برای این تشکل به عنوان «اتحادیه ناشران قرآنی کشور در شرف تأسیس» در اتاق بازرگانی تهران پرونده تشکیل شده است و برای این‌که کامل به ثبت برسد باید تمامی اعضای آن کارت بازرگانی داشته باشند تا بتوانند در حوزه صادرات هم فعالیت کنند و پیش‌بینی می‌شود این اتحادیه پیش از پایان سال جاری به ثبت برسد.

مدیرعامل اتحادیه ناشران قرآنی از تشکیل اتحادیه صادرکنندگان کتاب‌های قرآنی در زیرمجموعه اتحادیه ناشران قرآنی خبر داد و تأکید کرد: یکی از مشکلات ناشران قرآنی در نمایشگاه‌هایی مانند کتاب فرانکفورت، بی‌توجهی و اختصاص بدترین مکان به ناشران قرآنی ایرانی است و این باعث می‌شود که نقش این ناشران در این نمایشگاه‌ها کمرنگ شود و به همین دلیل از سوی اعضای هیئت مدیره اتحادیه ناشران قرآنی، تصمیماتی مبنی بر تشکیل اتحادیه صادرکنندگان کتاب‌های قرآنی گرفته شد.

 هدف‌تشکیل‌اتحادیه‌صادرکنندگان‌کتاب‌های‌قرآنی
در حال حاضر 1000 ناشر به چاپ و نشر قرآن مشغول هستند که از میان آن‌ها 80 ناشر وجود دارند که کتاب‌های آن‌ها قابلیت صادرات را دارد و اتحادیه صادرکنندگان به دلیل جلوگیری از تک‌روی‌ها و انسجام میان این ناشران به وجود خواهد آمد

حسینی ادامه داد: در حال حاضر 1000 ناشر به چاپ و نشر قرآن مشغول هستند که از میان آن‌ها 80 ناشر وجود دارند که کتاب‌های آن‌ها قابلیت صادرات را دارد و اتحادیه صادرکنندگان به دلیل جلوگیری از تک‌روی‌ها و انسجام میان این ناشران به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل اتحادیه ناشران قرآنی در پایان از این اتحادیه به عنوان تشکلی مستقل نام برد و ادامه داد: این اتحادیه اهدافی مستقل برای خود دارد و نمی‌خواهد تحت‌الحمایه ارگان خاصی باشد و حضور برخی نهادها مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها به عنوان کمک‌کننده خواهد بود و سیاست‌های آن‌ها برا این اتحادیه اعمال نخواهدشد.

یادآوری می‌شود ایده تشکیل اتحادیه ناشران قرآنی از سوی گروه ادب خبرگزاری ایکنا مطرح و با حمایت سازمان دارالقرآن‌الکریم پی‌گیری شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد