اخبارقرآنی( «الإسلام فی بریطانیا» در لبنان منتشرشد )

 

«الإسلام فی بریطانیا» در لبنان منتشرشد

 

کتاب «الإسلام فی بریطانیا» (اسلام در انگلستان) با موضوع پژوهش‌هایی در زمینه روابط تاریخی انگلستان و کشورهای اسلامی و نقش فرهنگ اسلامی در رشد و توسعه جوامع غربی، به کوشش مؤسسه انتشاراتی «دارالعلم للملایین» در بیروت منتشرشد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی middle-east-online کتاب مذکور به قلم دکتر «علاء صاحب الحسینی»، نویسنده و پزشک عراقی به رشته تحریر درآمده‌است.

نویسنده در این کتاب آورده‌است: نخستین ارتباط بین انگلستان و جهان اسلام در قرن هجدهم و نوزدهم میلادی و از طریق حمله نظامی امپراطوری بریتانیا به شماری از کشورهای عربی و اسلامی همچون هند، عراق و فلسطین صورت‌گرفت.

علاء صاحب الحسینی در کتاب خود همچنین می‌نویسد: با وجود اختلاف فکری و اعتقادی بین اندیشمندان جهان اسلام و انگلستان، بسیاری از شخصیت‌های دینی و فرهنگی برجسته اروپا بر اهمیت نقش اسلام در توسعه جوامع غربی به‌ویژه جامعه انگلیس تأکیدکرده و معتقدند، بیشتر علومی که در حال حاضر، دانشمندان غربی از آن بهره‌می‌برند، از ابتکارات دانشمندان مسلمانان است.

یادآوری‌می‌شود کتاب مذکور به زبان عربی و در 80 صفحه منتشرشده و از جدیدترین انتشارات دارلعلم الملایین در سال 2008 میلادی است.

همچنین، علاء صاحب الحسینی، نویسنده و پزشک عراقی، پیش از این نیز کتابی با عنوان «الإسلام فی إسبانیا» (اسلام در اسپانیا) به زبان عربی تألیف‌کرده‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد