اخبارقرآنی( یک اقلیت مذهبی برنده جایزه ویژه پوسترهای عاشورایی)

 

 

جایزه ویژه دومین سوگواره  پوسترهای عاشورایی

 

 به یک اقلیت مذهبی اهدا شد

 

 گرچه فقط به دنبال اخبار قرآنی هستم اما حبفم آمد که از این خبر بسادگی بگذرم

با خواندن این خبر خواهید فهمید چرا حماسه حسینی جاوید است

و حسین (علیه السلام ) و کربلایش و مظلومیتش مرز نمی شناسد

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان دومین سوگواره پوسترهای عاشورایی عصر روز پنجشنبه 4 بهمن ماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد این مراسم با حضور دبیر جشنواره، اعضای هیأت داوران، جمعی از هنرمندان، مدعوین، خبرنگاران و عکاسان روز 5شنبه 4 بهمن ماه ساعت 3:30 در تالار مهر حوزه هنری آغاز شد.

در این مراسم که تلاوت آیاتی از قرآن مجید و همسرایی سرود جمهوری اسلامی ایران آغازگر آن بود، «احمد آقاقلی‌زاده» دبیر جشنواره ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور هنرمندان گفت: در دومین سوگواره پوسترهای عاشورایی با استقبال چشمگیری مواجه شدیم، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره 2078 اثر از 730 هنرمند بود که از این میان 72 اثر از 64 نفر به نمایشگاه راه یافتند. وی همچنین افزود: 16نفر نیز از مدعوین نمایشگاه بودند که با 34 اثر در این سوگواره شرکت کردند و از میان همه شرکت کنندگان با همت هیأت داوران سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم و همچنین ده نفر به عنوان برگزیدگان سوگواره انتخاب شدند که هدایایی نیز به آنان اهدا خواهد شد.

درخواست از شهرداری برای استفاده از این پوسترها در سطح شهر

در ادامه مراسم مجری برنامه پس از درخواست مساعدت از سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای استفاده از این پوسترها در سطح شهر و خواندن چند بیتی از اشعار «علی معلم دامغانی» از وی دعوت کرد تا چند کلامی در مراسم سخن بگوید. «علی معلم دامغانی» نیز ضمن خواندن چند بیت از اشعار خود و سخنرانی مفصلی در رابطه با عاشورا و هنرهای عاشورایی گفت: وقتی سخن از کربلاست، وقتی سخن از حضرت سیدالشهداست و آن ماجرای عظیم در محفل اهل تاریخ، به ناز باید سخن گفت، در نزد آنهایی که با خیال امروزی قصه می‌نویسند یعنی رمان می‌نویسند به ناز باید سخن گفت و در نزد آنهایی که کلمات را به معنی قرآنی‌اش استفاده می‌کنند جریان از دست دیگری است. وی در ادامه افزود: اگر عنایت داشته باشید دوستان ضمن سخنانشان این نقاشی‌ها و مرجعش را اندیشه نقاشان و مرجع اندیشه نقاشان را به حقیقت متصل می‌کردند و سخنی که خواهد بود پیرامون این حقیقت است البته به گونه شاعرانه. اهدای جوایز برگزیدگان سوگواره را «احمد آقاقلی‌زاده» دبیر سوگواره، «علی معلم‌دامغانی» شاعر برجسته، «حسن بنیانیان» رئیس حوزه هنری، «حسین نیرومند» سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، «کوروش پارسانژاد» و «سیدحمید شریفی» عضو هیأت داوران پس از قرائت بیانیه هیأت داوران بر عهده داشتند. در این مراسم به ده نفر از برگزیدگان لوح تقدیر و یک سکه طلا اهدا شد که این ده نفر عبارت از «محمدصابر شیخ‌رضایی» طراح پوستر کیست مرا یاری کند؟، «مرتضی آکوچکیان» طراح پوستر دهم محرم، «احسان مردانی‌سنجانی» طراح پوستر نامه سفید گمشده، «هادی معزی» طراح پوستر وین سرو فتاده به هامون حسین توست، «روح‌الله گیتی‌نژاد» طراح پوستر سرها بریده، «یونس حامدی‌فر» طراح پوستر عاشورا، «محمد ربیعی» طراح پوستر آب، «محمدمهدی خدادادی» طراح پوستر کل یوم عاشورا، «جلال خصوصی» طراح پوستر عاشورا و «سمیرا عرب‌سلمانی» طراح پوستر عاشورا بودند.

برگزیدگان اصلی سوگواره

به سه نفر برگزیده اصلی سوگواره نیز به ترتیب به نفر سوم «مهدی تمیزی» خالق پوستر کاروان دیپلم افتخار و سه سکه طلا، نفر دوم «رشید رهنما» خالق پوستر عطش ـ سقاخانه دیپلم افتخار و پنج سکه طلا و نفر اول «مجید زارع» خالق پوستر سلام بر سرهای از بدن جدا شده دیپلم افتخار و هفت سکه طلا اهدا شد.

همچنین هیأت داوران جایزه ویژه خود را به «آنتوان آندون» تنها شرکت‌کننده اقلیت مذهبی سوگواره اهدا کرد.

در پایان مراسم نیز پس از گرفتن عکس یادگاری از برگزیدگان فرعی و اصلی سوگواره، از همه مدعوین دعوت شد تا برای دیدن نمایش خورشید و خاکستر در سالن حضور داشته باشند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد