اخبارقرآنی( پایگاه اینترنتی قرآن به‌ روز رسانی شد)

پایگاه اینترنتی قرآن به‌ روز رسانی شد

 

پایگاه اینترنتی قرآن کریم بخش‌های مختلف این سایت را با افزودن مطالب جدید به روز رسانی کرده‌است.

پایگاه اینترنتی قرآن کریم در بخش‌های مقالات، کتابخانه، درس‌هایی از قرآن و راه زندگی را به‌روز کرده‌است.

14 عنوان جدید در بخش «درس‌هایی از قرآن»، 15 عنوان جدید در «راه زندگی»، مقاله دفاع از حریم قرآن و کتاب عقل گرایی، عناوین تازه‌های این پایگاه اینترنتی است.

بررسی زمینه‌هاى فراهم آورنده تحول در حوزه معرفت دینى وتفسیر(1)، نگرش مسلمانان به دانش جدید اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم، نگرش مسلمانان به دانش جدید(اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم)، شکست‌هاى نظامى، سرآغاز تحولى درنگرش به دانش جدید، تحول نهاد و نگرش سیاسى و تأثیر آن بر حوزه تفکر دینى، از عناوین اصلی کتاب «عقل گرایی» است.

پایگاه اینترنتی قرآن

خلافت سنى، بازبینی نظرى در نظام سیاسى حاکم، الف شکستن طلسم تقدس نظام سیاسی حاکم، طرح دیدگاه‌هاى نوین در مقوله نظام سیاسى از نظر اسلام، جلوه‌گر شدن مباحث سیاسى در تفسیر، سایر وجوه تحول برداشت دینى، مبارزات ضد استعمارى، تأثیر تلاش‌ها براى مقابله با انحرافات القایی مستشرقان و مبشران بر حوزه مباحث دینی از دیگر عناوین است.

نسخه آنلاین این کتاب در پایگاه اینترنتی قرآن قابل دسترسی است.

تفسیر سوره قیامت(1 تا 6)، تفسیر نور(1 تا4)، تفسیر سوره مدثر(ا و2)، تفسیر سوره تکاثر، تفسیر سوره قارعه، تفسیر سوره فجر(1و2)، از عناوین جدید بخش درس‌هایی از قرآن است.

در پیشگفتار مقاله «در دفاع از حریم قرآن» نوشته شیخ محمدجواد فاضل لنکرانى آمده‌است: «آنچه که در این مجموعه به عنوان نکات مهم عرضه مى‌شود مهم‌ترین نکته‌ها در بحث عدم تحریف قرآن است. این بحث از زمره بحث مهم و اساسى در علوم قرآن به شمار مى‌رود.»

«بر محققان، مفسران و پویندگان این کتاب شریف الهى است که این بحث را از هر جهت تنقیح و ابعاد مختلف آن را تشریح کنند. به تحقیق مى‌توان گفت در نسبت دادن نظریه تحریف به مذاهب و فرق اسلامى، تحریف‌هاى فاحش صورت گرفته‌است، به طورى که مذهبى را که اساس اعتقادات آن بر پایه عدم تحریف است معتقد به تحریف معرفى کرده‌اند.»

در ادامه آمده‌است: «در ضمن این نکات، علاوه بر بررسى جوانب مختلف این بحث، اثبات خواهیم کرد که تشیع و مذاهب امامیه نه تنها معتقد به تحریف نیست بلکه اصولاً نمى‌تواند قول به تحریف را بپذیرد، چرا که پذیرفتن نظریه تحریف، اساس عقیده امامیه را از بین خواهد برد.»

پایگاه اینترنتی قرآن وابسته به مرکز جهانى اطلاع‌رسانى آل البیت (علیهم السلام) بوده و در بخش‌های مختلف قرآنی اطلاعات مرتبط مفیدی را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده‌است.


پایگاه اینترنتی قرآن را اینجا ببینید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد