اخبار قرآنی ( فراخوان اعتراض به ساخت فیلم ضد قرآنی در هلند)

«اطیابی» کارگردان:

 هنرمندان جهان اسلام به ساخت فیلم ضد قرآنی در هلند اعتراض کنند

 

مقابله با ساخت و اکران فیلم‌های ضدقرآنی باید با رویکردی وفاق‌گونه از سوی تمامی هنرمندان جهان اسلام پیگیری شود.

«مسعود اطیابی» کارگردان و تهیه‌کننده سینما با بیان این‌که حمله به اسلام و قرآن در جهان غرب به وسیله سینما برنامه‌ریزی شده است، گفت: غیرقابل کتمان است که توهین به مقدسات مسلمان در سینمای غرب جریانی هدایت شده با سرمنشا بنگاه‌های صهیونیستی است و این فیلمی که قرار است در هلند اکران شود نیز به پیرو همین سیاست‌ها ساخته شده است.

وی افزود: البته دلیل این کینه‌ورزی نیز به وضوح مشخص است چون معاندان اسلام از گسترش‌ اندیشه‌های اسلامی احساس خطر می‌کنند؛ زیرا به وضوح شاهدیم که هر روز تعداد علاقمنداان به این دین الهی در سراسر جهان بیشتر از گذشته می‌شود.

 لزوم اتحاد جهان اسلام
تنها هنرمندان ایران موظف نیستند که در مقابل چنین فیلم‌های عکس العمل نشان دهند، بلکه هنرمندان جهان اسلام باید با یک وفاق و اتحاد در مقابل چنین آثاری موهونی عکس‌العمل نشان دهند

این سینماگر این‌گونه تحرکات موهن به اسلام را بی‌ثمر دانست و تصریح کرد: دین اسلام تاریخ مصرف ندارد و این توانایی را دارد که در تمامی زمان‌ها کارکرد داشته باشد به همین دلیل است که سلطه‌طلبان وقتی مشاهده می‌کنند روز به روز تعداد مشتاقان به اسلام بیشتر می‌شود و به این دلیل که تفکر اسلامی نسبت به دیگر تفکرات دارای امتیازات شاخص است، احساس هراس می‌کنند و سعی دارند با ساخت آثار ضداسلامی و ضد قرآنی چهره اسلام را در بین مردم جهان خراب کنند.

اطیابی همچنین اعلام کرد: تنها هنرمندان ایران موظف نیستند که در مقابل چنین فیلم‌هایی عکس‌العمل نشان دهند، بلکه هنرمندان جهان اسلام باید با یک وفاق و اتحاد در مقابل چنین آثاری موهونی عکس‌العمل نشان دهند.

کارگردان فیلم مصائب دوشیزه در پایان متذکر شد: مسوولان نیز باید روشی را در پیش گیرند که دیگر احتیاج به عکس‌العمل‌های منطقی نباشد، یعنی ما بنشینیم تا حرکتی توهین‌آمیز شود آنگاه ما عکس‌العمل نشان دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد