اخبار قرآنی(یازدهمین مجلد بزرگ‌ترین «معجم معنایی قرآن» منتشر شد)

 

یازدهمین مجلد بزرگ‌ترین «معجم معنایی قرآن» منتشر شد

 

مرکز فرهنگ و معارف قرآن، یازدهمین مجلد از مجموعه 30 جلدی بزرگ‌ترین فرهنگ موضوعی و مفهومی قرآن را با نام «فرهنگ قرآن» ویژه آیات‌الاحکام منتشر کرد.

 حجت‌الاسلام‌ «محمدصادق یوسفی‌‌مقدم»، سرپرست مرکز فرهنگ و معارف قرآن و مسئول گروه فرهنگنامه‌نویسی این مرکز ضمن اعلام این خبر گفت: تاکنون 13 مجلد از فرهنگ قرآن تدوین و منتشر شده و با چاپ و انتشار مجلد یازدهم که به عللی به تأخیر افتاده بود، از مجموعه سی مجلدی فرهنگ سیزده مجلد آن در دسترسی علاقه‌مندان به ساحت قرآن و محققان و پژوهشگران قرآنی قرار گرفته است.

وی درباره‌ ویژگی‌های یازدهمین جلد فرهنگ قرآن افزود: یازدهمین مجلد فرهنگ قرآن به‌صورت موضوعی و الفبایی تنها اختصاص به مبحث آیات الاحکام دارد که در آن بیش از 2800 آیه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

مسئول فرهنگنامه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تأکید کرد: مجموعه مدخل‌ها و موضوعات فرهنگ قرآن بیش از 3000 موضوع و مدخل است که در هر یک از این موضوعات، تمامی آیات مربوطه و یا مرتبط با آن جمع‌آوری، فیش‌نگاری و مورد تحلیل و تجزیه قرار گرفته است.

 سرپرست‌مرکز‌فرهنگ‌و‌معارف‌قرآن:
یازدهمین مجلد فرهنگ قرآن به‌صورت موضوعی و الفبایی تنها اختصاص به مبحث آیات الاحکام دارد که در آن بیش از 2800 آیه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم در پایان درباره‌ ویژگی فرهنگ‌های تدوین‌شده‌ مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: فرهنگ قرآن از طریق نمایه‌سازی و نمایه‌نگاری با مخاطب ارتباط برقرار وخواننده را با ظواهر و بطون آیات قرآنی آشنا می‌کند.

یادآوری می‌شود، فرهنگ قرآن، مجموعه‌ای 30 جلدی از موضوعات و مفاهیم قرآنی است که به‌صورت الفبایی و موضوعی از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن بر پایه طرح و برخی از فیش‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی که در زندان نگاشته و به‌شکل تفسیر راهنما ارایه شده است، تهیه و تدوین می‌‌شود.

همچنین، این معجم معنایی بزرگ‌ترین معجم معنایی قرآن در جهان و از افتخارات جهان تشیع و حوزه علمیه قم است که در 616 صفحه از سوی بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد