اخبار قرآنی ( اجرای ۳۰ طرح قرآنی به مناسبت دهه فجر)

30طرح قرآنی در دهه فجر امسال اجرا می‌شود

توزیع 300 هزار جلد قرآن در دهه فجر

 

برنامه‌های قرآنی کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، صبح امروز، ششم بهمن ماه در یک نشست خبری با حضور«محمد خواجوی» رئیس کمیته قرآن این ستاد تشریح شد.

 خواجوی در این نشست خبری که در ساختمان مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر از اجرای نزدیک به 30 طرح قرآنی و توزیع 300 هزار جلد قرآن در ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.

خواجوی، نثار گل و تجدید پیمان با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم بهمن ماه، تکریم از قهرمانان قرآنی سال 86 در روز 24 بهمن، برگزاری مسابقات سراسری نورالمبین 10 در سراسر کشور و اهدای 114 قرآن نفیس به 114 نفر و 114 نیم سکه بهار آزادی به 114 نفر دیگر، توزیع ده‌ها هزار پوستر در 10 طرح براساس بیانات امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب در زمینه قرآن، برپایی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در تمامی استان‌های کشور، برپایی 72 محفل انس با قرآن به طور همزمان در سراسر کشور در روز 14 بهمن ماه و توزیع بیش از 300 هزار جلد قرآن کریم در سراسر کشور را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر، برگزاری مسابقات نیمه‌نهایی بانوان بسیجی با حضور چهار هزار نفر و راه‌یابی 300 نفر به مرحله نهایی، برپایی 145 محفل انس با قرآن در پایگاه‌های بسیج، برپایی کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن، برگزاری مسابقات آموزش مفاهیم قرآن در نیروی مقاومت بسیج را از جمله دیگر طرح‌های قرآنی دهه فجر امسال عنوان کرد.

وی، جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده مساجد تهران، انجام تبلیغات با مضامین قرآنی در قالب اخبار و پیام‌های قرآنی مرتبط با دهه فجر و نصب 100 بیلبورد، حمایت از 600 جلسه و هیئت قرآنی در سطح تهران، برپایی همایش «قرآن‌، انقلاب و دانشگاه» و تجلیل از 150 مسئول قرآنی بسیج دانشجویی، چاپ کتابچه قرآن و شهدای دانشجو با موضوع وصایای قرآنی شهدای دانشجو، صعود فعالان قرآنی دانشجو به تپه کهف‌الشهدا در روز 18 بهمن ماه، مراسم تقدیر از 30 فعال قرآنی دانشجو در سراسر کشور، پخش برنامه رادیویی بشارت، رحمت رحمان، ساده و صمیمی و آیه‌های زندگی به ترتیب در ساعت‌های 10/7 تا 8 صبح، 30/11 تا 30/12، 17 تا 30/18 و 9 تا 10 صبح با موضوعات قرآنی مرتبط با انقلاب و دهه فجر را از دیگر طرح‌های قرآنی کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه سال جاری برشمرد.

خواجوی، برپایی جشنواره سوره فجر با موضوعات هنری را از دیگر طرح‌های دهه فجر عنوان و اظهار کرد: 1000 اثر هنری به این جشنواره که توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برگزار می‌شود، ارسال شد و آثار برتر از 12 تا 22 بهمن ماه در موزه دینی امام علی(ع) در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی، برگزاری مسابقه قرآنی مائده فجر به صورت کتاب‌خوانی و اینترنتی از طریق سایت iska.ir برگزاری مرحله دوم مسابقات قرآن دانش‌آموزی، حمایت از 600 دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش، اجرای مسابقات منطقه‌ای سازمان اوقاف در چندین استان را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که قرار است توسط این کمیته طی دهه فجر سال جاری برگزار شود.

رئیس سازمان دارالقرآن در ادامه از آغاز طرح انس با کلام محبوب در دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: این طرح به مدت یک‌سال در قالب چهار مرحله انجام می‌شود و قرار است طی آن صدها ختم قرآن با حضور 10 هزار نفر انجام شود.

5 وی، برگزاری مسابقه قرآنی مائده فجر به صورت کتاب‌خوانی و اینترنتی از طریق سایت iska.ir، برگزاری مرحله دوم مسابقات قرآن دانش‌آموزی، حمایت از 600 دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش، اجرای مسابقات منطقه‌ای سازمان اوقاف در چندین استان را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که قرار است توسط این کمیته طی دهه فجر سال جاری برگزار شود.

مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر، برگزاری مسابقات نیمه‌نهایی بانوان بسیجی با حضور چهار هزار نفر و راه‌یابی 300 نفر به مرحله نهایی، برپایی 145 محفل انس با قرآن در پایگاه‌های بسیج، برپایی کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن، برگزاری مسابقات آموزش مفاهیم قرآن در نیروی مقاومت بسیج را از جمله دیگر طرح‌های قرآنی دهه فجر امسال عنوان کرد.

به گفته خواجوی این برنامه‌ها توسط اعضای کمیته قرآن شامل شبکه سیمای قرآن، خبرگزاری ایکنا و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان، دارالقران ناجا، دارالقرآن ارتش، دارالقرآن بسیج، سازمان اوقاف، مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی، بنیاد قرآن و عترت سپاه، آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و سازمان دارالقرآن اجرا خواهد شد.

وی در پایان نشست خبری خود ضمن تبریک مجدد این ایام و با بیان اینکه کمیته قرآن ستاد دهه فجر تلاش دارد تا تمامی طرح‌های اعلام شده اجرا شود تاکید کرد: از مجموع طرح‌های اعلام شده ممکن است چند طرح نیز اجرایی نشود که ما به صراحت آن را می‌گوئیم و دنبال آمار نادرست دادن هم نیستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد