اخبارقرآنی(یک گزارش جالب اینترنتی)

 

یک گزارش جالب اینترنتی

 

 حجاب یکی از احکام اسلامی است که برای پوشش مردان و زنان وضع شده‌است که بخشی از این احکام که در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور در کتاب قرآن مورد اشاره قرار گرفته‌اند. در این گزارش به بررسی میزان فراوانی پرداختن به «حجاب» اسلامی در فضای مجازی پرداخته‌ایم.

حجاب و پوشش صحیح زنان یکی از عوامل بسیار مؤثر در حفظ خانواده است. زنی که خودسرانه جلوه‌گری کند، آتش هوس مردان را می‌افروزد و چشم و دل سبکسران را بی‌اختیار به دنبال خود روان می‌کند.

هزاران پرونده جنایی و ناموسی، فحشا و روابط نامشروع بی‌شمار از عواقب تلخ بلای بی‌حجابی و بدحجابی است که گریبان دنیای امروز را گرفته‌است.

حجاب، حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که راه ورود فساد و هرزگی‌ها را سد می‌کند و به زن شخصیت و احترام می‌بخشد تا ملعبه شهوات و بازیچه بوالهوسی‌ها قرار نگیرد. در جامعه‌ای که زنانش با حجاب صحیح و پوشش کامل رفت و آمد کنند، جوانان هم با خاطری آرام به کار خود مشغول می‌شوند و دور از هر گونه تحریک بی‌جا و خیال خام، در زمان مناسب، با رضایت و خرسندی به تشکیل خانواده علاقمند می‌گردند و ازدواج می‌کنند.

در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد. یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا، اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است.»

جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد. در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.


آیات سوره نور را با دو ترجمه فارسی فولادوند و آیت الله مکارم شیرازی، اینجا کلیک کنید!

نتایح حاصل از جستجوی کلمه «حجاب» در موتور جستجوگر گوگل تکرار 838,000 بار و «عفاف» 280,000 بار و کلمه «hijab» نیز 1,860,000بار است.

پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ملی مدارس ایران(رشد) به نشانی «daneshnameh.roshd.ir» بحث مفصلی درباره حجاب انجام داده و با توجه به اینکه در دین مقدس اسلام به حجاب اهمیت خاصی داده‌شده‌است، به مواردی چون حجاب در قرآن، حجاب در روایات، نگاه به نامحرم، رابطه زن و مرد از دیدگاه چند روایت، حجاب نزد فاطمه زهرا(س) و عذاب زنان بدکردار اشاره کرده‌است.
برای دسترسی به نسخه آن‌لاین کتاب «مسئله حجاب» اینجا کلیک کنید!

پایگاه اینترنتی «غدیر» به نشانی «www.ghadeer.org» در بخش «آثار مولفان» خود نسخه آن‌لاین کتاب «مسئله حجاب» نوشته شهید مطهری را در دسترس کاربران خود قرار داده‌است.
نسخه آن‌لاین کتاب «حجاب‌شناسی» را اینجا ببینید!

پایگاه اینترنتی درگاه پاسخ‌گویی به مسائل دینی به نشانی «www.porsojoo.com» در بخش «پوشش بانوان(حجاب و ایده‌ها - فقه)» نسخه آن‌لاین کتاب «حجاب‌شناسی» و مقاله «حجاب در قرآن (سیداحمد فقیهى) را در دسترس کاربران خود قرار داده‌است.
مقاله‌ «حجاب آن‌طور که هست» را اینجا ببینید!

پایگاه اینترنتی «کتاب‌نیوز» نیز با قرار دادن مقاله‌ای با عنوان «حجاب آن‌طور که هست» نوشته «مصطفی حریری» به این موضوع پرداخته و در پایان مطلب به کتاب «مسئله حجاب» نوشته شهید مطهری لینک داده‌است.
مقاله «حجاب و جنگ نشانه‌ها» را اینجا کلیک کنید!

سایت شخصی «محمدسعید حنایی کاشانی» به نشانی «www.fallosafah.org» نیز در یکی از مطالب خود با عنوان «حجاب و جنگ نشانه‌ها» به این موضوع به‌طور مفصل پرداخته‌است.

نتایج حاصل از جست‌وجوی واژه «حجاب» در سرویس‌دهنده وبلاگ بلاگفا تکرار 97,800 بار این کلمه و کلمه «عفاف» 14,100 بار و «hijab» نیز 142 بار در متن پست‌های تولید شده در این سرویس‌دهنده است.

وبلاگ حجاب به نشانی «www.hejabezan.blogfa.com» توسط گروهی از جوانان ایرانی با هدف احیاء ارزش والای زن در جهان و فرهنگ حجاب در جامعه فعالیت می‌کند.

این وبلاگ فعالیت خود را از اردیبهشت‌ماه 1386 در سرویس‌دهنده بلاگفا آغاز کرده و تاکنون 72 پست را با موضوع اختصاصی حجاب به‌روز کرده‌است.

 آیه 59 سوره احزاب
اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است

وبلاگ «حجاب و عفاف» به نشانی «www.hejab-effaf.blogfa.com» توسط دانش‌آموزان سال سوم انسانی مدرسه شاهد(2) ارومیه راه‌اندازی شده‌است.

این وبلاگ با هدف گسترش و پیشبرد گوهر ناب حجاب و عفاف فعالیت می‌کند و در بخش پیوندهای خود به خط سرخ شهادت، سلما، حاج احمد کاظمی، همه چیز برای خدا و ... لینک داده‌است.

وبلاگ «یار وبلاگی» به نشانی «yarweb123.blogfa.com» برای به‌روز کردن پست‌هایش از سرویس‌دهنده بلاگفا استفاده می‌کند و تاکنون 276 پست را به‌روز کرده‌است.

بلاگر پست بیست و چهارم خود را به موضوع حجاب اختصاص داده و در این پست برای استدلال در مطالبش به توضیح درباره سوره نور آیه ۳۰ و 58 می‌پردازد.

وبلاگ «گوهر ناب» به نشانی «www.goharenab.blogfa.com» برای به‌روز کردن پست‌هایش از سرویس‌دهنده بلاگفا استفاده می‌کند و تاکنون پنجاه و چهار پست را به‌روز کرده‌است.

«نشریه اینترنتی عفاف» به نشانی «efaaf.blogfa.com» از تاریخ

بنابر نتایج حاصل از جستجوگر گوگل کلمه حجاب 13,000 بار و کلمه «عفاف» 1,480 بار در مطالب وبلاگ‌های ثبت شده در سرویس‌دهنده پارسی‌بلاگ تکرار شده‌است.

وبلاگ «حجاب در اسلام» به نشانی «hde.parsiblog.com» برای به‌روز کردن پست‌هایش ار سرویس‌دهنده پارسی‌بلاگ استفاده می‌کند و تاکنون مطالبی را با عناوینی چون «حجاب در ایران باستان»، حجاب در مصر، مراکش، مغولستان و فرانسه»، «حجاب در هند»، فلسفه حجاب در مسیحیت، فلسفه حجاب در قوم یهود و ... به‌روز کرده‌است.

وبلاگ «گل دختر» به نشانی «goldokhtar.parsiblog.com» فعالیت خود را از سرویس‌دهنده پارسی‌بلاگ آغاز کرده و مطالبی را با عناوینی چون حضرت زهرا(س)، حجاب، بانوان نمونه، پدیده روبنده، زن و دفاع مقدس، زن در کلام امام و رهبری، عاشورا و زنان، زن و انتفاضه و ... به‌روز کرده‌است.

وبلاگ «ازدواج» به نشانی «ede.parsiblog.com» که در سرویس‌دهنده پارسی‌بلاگ فعالیت می‌کند، پستی را باعنوان «حجاب، دوری از مریض‌دلان» به موضوع حجاب پرداخته است.

وی در بخش‌هایی از این پست نوشته‌است: «یکی دیگر از رفتارهایی که دور از فرهنگ اسلامی است عدم رعایت حجاب است. از نظر عقلی نیز حجاب برای زن‌ها همچون صدف است. همان‌طور که صدف دُرّ گرانبها را حفظ می‌کند حجاب نیز ارزش والای زن را حفظ می‌کند.»

وبلاگ «زنان در جهان» به نشانی «zanan1.parsiblog.com» درباره شخصیت معنوی زن در اشعار مولانا نوشته‌است: «مولانا بلخى، که در ادبیات فارسى سراینده اشعارى است که حقیقت درونى خود را در آینه شعر ظاهر کرده‌است. که از آن میان، دیدگاه او درباره زن مى‏تواند نوعى نماینده تلقى عرفانى و معنوى از زن باایمان باشد که اغلب تمثیل‌هاى او به نماد پروازى و سمبل‏گونه ختم مى‏شود.»

وبلاگ «کوثر بیکرانه، بانوی آب و آئینه» به نشانی «bikarane8.parsiblog.com» حجاب را دژ عفت و کرامت، دانسته و درباره حجاب می‌نویسد: «در اسلام حجاب به این معنا که زن درمعاشرت با مردان نامحرم و اجتماعاتی که نامحرمان درآنها حضور دارند، بدن خود را بپوشاند و ازجلوه‌گری و خودنمایی، خودداری کند لازم شمرده شده‌است.»

 حجاب؛ حصار و حریم عفت زن
حجاب، حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که راه ورود فساد و هرزگی‌ها را سد می‌کند و به زن شخصیت و احترام می‌بخشد تا ملعبه شهوات و بازیچه بوالهوسی‌ها قرار نگیرد

واژه «حجاب» 10,500 بار و کلمه «عفاف» 1,570 بار در متن وبلاگ‌های ثبت‌شده در سرویس‌دهنده پرشین‌بلاگ تکرار شده‌است.

وبلاگ «شریعت عقلانی» به نشانی«ghabel.persianblog.ir» فعالیت خود را در سرویس‌دهنده پرشین‌بلاگ از اول شهریورماه 1383 آغاز کرده و یکی از پست‌های خود را به موضوع حجاب اختصاص داده‌است.

وبلاگ «حجاب‌شناسی» به نشانی «hejabshenasi.persianblog.ir» که برای به‌روز کردن پست‌هایش از سرویس‌دهنده پرشین‌بلاگ استفاده می‌‌کند در تازه‌ترین پست خود درباره رابطه حجاب و عفاف نوشته‌است.

وبلاگ «تک‌نوشته‌های یک روزنامه‌نگار» به نشانی «takneveshteha.persianblog.ir» نیز در یکی از پست‌های خود به موضوع حجاب تحت عنوان «توضیحی دیگر در باب حجاب» پرداخته‌است.

بر اساس آمار استخراج‌شده از نرم‌افزار آنلاین گوگل ترندز(google trends)، کشورهای ایران، مصر، عربستان سعودی، سوریه، بحرین، اردن، کویت، فلسطین، امارات و مراکش بیشترین استفاده را از واژه «حجاب» و «عفاف» داشته‌اند.

بر اساس همین گزارش کشورهای مراکش، پاکستان، امارات، نروژ، مصر، اندونزی، مالزی، انگلستان، کانادا و استرالیا به ترتیب بیشترین مراجعه را به واژه «hijab» داشته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد