اخبارقرآنی( تاکید بر حذف علامت‌های اضافی قرآ‌ن‌های بریل )

تاکید کارشناسان بر حذف علامت‌های اضافی

 قرآ‌ن‌های بریل

 بسیاری از کارشناسان قرآن‌های بریل، کوتاه‌نویسی و حذف علامت‌های اضافی مانند «الف زینت» را ضروری می‌دانند.

«نیک‌زاد» مدیر بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان اصفهان، با بیان این مطلب گفت: پس از برگزاری اولین کنگره هم‌اندیشی فعالیت‌های قرآنی روشندلان در اصفهان، در سه مرحله، فعالیت‌های لازم برای راه‌اندازی مراکز قرآنی ویژه روشندلان در استان‌های مختلف پیگیری و مقدمات راه‌اندازی آن فراهم شده است.

وی افزود: مرحله اول این اقدام در زمان برگزاری کنگره با حضور کلیه فعالان قرآنی روشندل از سراسر کشور و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر سازمان‌ها و نهادهای قرآنی انجام شد که توضیحات لازم را در همان زمان ارایه کردند.

 مدیر بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان اصفهان:
در تماس تلفنی با فعالان قرآنی روشندل در سراسر کشور وضعیت شکل‌گیری نهادهای قرآنی مطلع شدیم و گزارش فعالیت‌های قرآنی روشندلان را جمع‌آوری کرده‌ایم

نیک‌زاد با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی مراکز قرآنی روشندلان در استان‌های کشور، اظهار کرد: در مرحله دوم کلیه مذاکرات و صحبت‌های انجام شده در طول برگزاری کنگره در اختیار همه شرکت‌کنندگان قرار گرفت و نیز بیانیه‌های پایانی به همراه تقدیرنامه‌ها برای نفرات برتر بخش مقالات ارسال شد.

مدیر بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان اصفهان تصریح کرد: در تماس تلفنی با فعالان قرآنی روشندل در سراسر کشور از وضعیت شکل‌گیری نهادهای قرآنی مطلع شدیم و گزارش فعالیت‌های قرآنی روشندلان را جمع‌آوری کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌ کم‌حجم کردن قرآن‌ با خط بریل تاکید کرد: تعدادی از کارشناسان در بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان اصفهان و دیگر نهادهای قرآنی مشغول تحقیق و ارایه راه‌کار هستند که کوتاه‌نویسی و حذف علامت‌های اضافی مانند الف زینت ــ که بسیاری از کارشناسان وجود آن را ضروری نمی‌دانند ــ از جمله نتایج این تحقیقات هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد