اخبارقرآنی(اعتراض به اکران فیلم توهین‌آمیز به قرآن در هلند)

اعتراض حزب سوسیالیست هلند به اکران فیلم

توهین‌آمیز به قرآن

 

 صدها هلندی وابسته به حزب سوسیالیست این کشور، امروز 25 دی‌ماه با تجمع در میدان «دام» آمستردام، پایتخت هلند مخالفت شدید خود را با اکران فیلم توهین‌آمیز به قرآن از سوی «گرت ویلدرز»، رهبر حزب آزادی‌خواه هلند اعلام‌کردند.‌

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الإسلام الیوم، تظاهرکنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز، اعلامیه‌هایی حمل‌می‌کردند که روی آن نوشته‌بود: «گرت ویلدرز هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان در هلند را تهدیدمی‌کند».

تظاهرکنندگان همچنین اظهارکردند: ویلدرز از شخصیت‌های بارز و مخالف سرسخت آموزه‌های دین اسلام است و با تهیه فیلم ضدقرآنی، کنارگذاشتن بخشی از آیات قرآن را از مسلمانان درخواست‌ کرده‌است.

 عضو حزب سبز هلند:
همان‌طور که«گرت ویلدرز» رهبر آزادیخواه هلند به بهانه آزادی بیان و با اظهارات تند خود به مقدسات اسلامی توهین‌می‌کند، سوسیالیست‌ها نیز حق دارند از آزادی بیان استفاده‌کرده و مخالفت خود را با اقدام ویلدرز در تهیه فیلم ضد قرآنی اعلام‌کنند

منابع آگاه در این زمینه گزارش‌دادند: پلیس هلند با حمله به سوی تظاهرکنندگان، «توفیق دیبی»، عضو حزب سبز و نماینده مجلس این کشور و شماری از اعضای سازمان «اینترنشنال سوسیالیست» هلند را بازداشت‌کرد.

توفیق دیبی عضو حزب سبز هلند در این‌باره گفت: همان‌طور که گرت ویلدرز رهبر آزادی‌خواه هلند به بهانه آزادی بیان و با اظهارات تند خود به مقدسات اسلامی توهین‌می‌کند، سوسیالیست‌ها نیز حق‌دارند از آزادی بیان استفاده‌کرده و مخالفت خود را با اقدام ویلدرز در تهیه فیلم ضدقرآنی اعلام‌کنند.

وی با اشاره به این‌که اقدامات نژادپرستانه گرت ویلدرز، امنیت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در جامعه هلند را تهدیدمی‌کند، تأکیدکرد: تظاهرات و تحرکات احزاب چپ و سوسیالیست‌ هلند، تا زمانی که گرت ویلدرز از تصمیم خود مبنی بر نمایش فیلم ضد‌قرآنی صرف‌نظرنکند، ادامه خواهدداشت.

همچنین، مقامات هلند ضمن دفاع از آزادی بیان و عقیده در این کشور، نسبت به واکنش‌های احتمالی داخلی و خارجی به علت نمایش فیلم ضدقرآنی گرت ویلدرز در ماه جاری میلادی هشداردادند.

یادآوری‌می‌شود در پی نزدیک‌شدن زمان اکران فیلم ضداسلامی گرت ویلدرز، جو نا امن و آشفته‌ای کشور هلند را فرا گرفته‌است‌ و دولت به سفارخانه‌‌های هلند در کشورهای اسلامی و منطقه خاورمیانه هشدارداد که نسبت به واکنش احتمال مسلمانان به نمایش این فیلم ضدقرآنی هوشیارباشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد