اخبارقرآنی(تهیه بسته آموزشی «خانواده قرآنی»)

 

تهیه بسته آموزشی «خانواده قرآنی»

 

اولین بسته آموزشی طرح«خانواده قرآنی» از سوی موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی تهیه شد.


این بسته آموزشی در واقع چکیده است از مباحث طرح « خانواده قرآنی» است که مهر ماه از سوی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد.
در این بسته شیوه های دست یابی به اهداف در زندگی و راه های رسیده به موفقیت در خانواده با استفاده از شیوه های قرآنی و اسلامی ارائه شده است.
این مباحث در قالب cd آموزشی و کتابچه در اختیار شرکت کنندگان در همایش علمی«زیر یک سایه بان» قرار داده شده است.
این همایش حضور دکتر سوسن سیف استاد روانشناسی عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) در سالن همایش های موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد که وی در این همایش در رابطه با موضوع«خانواده کارآمد و تبیین ویژگی های آن» به ایراد سخن پرداخت و هدف از زندگی خوب را تکاپوی بی پایان برای رسیدن به موفقیت برشمرد.
وی برخی مختصات یک خانواده کارآمد و موفق را این گونه ارزیابی کرد: اعضای آن قدر همدیگر را می دانند، الگوهای ارتباطی مناسبی دارند و اعضای خود را ترغیب و تشویق می کنند، در نتیجه قادر هستند به نحو مثبتی با بحران ها مقابله کنند.
مستقیم و بی شائبه بین اعضا وجود ندارد و خانواده به نوعی از درون تهی گشته است. ضمن اینکه تحقیر کردن و کوچک شمردن همدیگر تبدیل به یک اصل شده است.
وی رابط غیر دوستانه بین اعضای خانواده و خصوصا«پدر سالاری» را از جمله آسیب های جدی دانست که در بعضی خانواده ها به چشم می خورد؛ وی گفت: متاسفانه این گونه رابط به عدم تعهد و مسوولیت پذیری و ایجاد پیوندها بر اساس«ترس» منجر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد