اخبار قرآنی (احتمال وقوع جنگ در هلند در پی اهانت به قرآن)

 

         احتمال وقوع جنگ داخلی در هلند

 

              در پی اهانت به قرآن کریم

 

پخش فیلمی در هلند در اهانت به قران کریم احتمال وقوع جنگ داخلی میان مغربی ها و مسلمانان از یکسو و هلندی ها از سوی دیگر را در این کشور افزایش داده است.  

 به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الخلیج امارات،  کمیته ملی دفاع از حقوق مغربیها در هلند در صدد است راهی برای مهارکردن پیامدهای منفی پخش فیلمی درباره اهانت به قران در هلند پیدا کند.

کمیته دفاع از حقوق مغربیها در هلند اعلام کرد این کمیته تصمیم گرفته است روسای جمعیتها ،سازمانها، کمیته های مساجد مغربی و فعالان سیاسی ،فرهنگی و تبلیغاتی را برای نشست روز بیستم همین ماه دعوت کند. قرار است در این نشست تصمیماتی اتخاذ شود تا از بروز جنگ داخلی جدید بین مغربیها و مسلمانان از یکسو و هلندیها از سوی دیگر جلوگیری شود زیرا خرت فلدرس رئیس حزب تندروی ازادی قصد دارد فیلمی اهانت امیز نسبت به احساسات مسلمانان پخش کند.

این فیلم قران را یک کتاب فاشیستی و خوفناک توصیف می کند .

جمال الدین عارف عضو مسول در این کمیته در گفتگو با روزنامه الخلیج گفت از سازمانهای حقوق بشر مغربی و عربی ،باشگاه دیپلماتهای عربی در لاهه و سازمان کنفرانس اسلامی می خواهیم که دولت هلند را تحت فشار قرار دهند تا فلدرس را وادار کند از تصمیم خود برای پخش این فیلم صرفنظر کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد