اخبار قرآنی(چند خبر کوتاه از تازه‌های نشر معارف و قرآنی )

 

چند خبر کوتاه از تازه‌های نشر

 با موضوع‌های معارف و قرآنی

 


۱- کتاب "داستان‌های شگفت‌انگیزی از قرآن" تالیف "امید سمامی" توسط انتشارات کاک منتشر شد.

این کتاب شامل دعاهای قرآنی،اسوه‌های قرآنی، داستان‌های اعتقادی، اخلاقی ، علمی و اجتماعی است.

در این کتاب به موضوع‌هایی چون عظمت حق، اجرای حدود الهی،فلسفه حوادث دردناک جهان، ایرانیان در قرآن، حقوق بشر در قرآن، تعبیر خواب با قرآن، شیوه‌های تبلیغی آسیه،دعای اصحاب کهف، معنی مشیت و اراده، ثنای ابراهیم در قرآن، نشانه‌های خداوند در طبیعت و داستان دختر نمرود اشاره شده است.

این کتاب در ‪ ۱۹۱‬صفحه و شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت ‪۱۶‬هزار ریال به بازار کتاب عرضه شده است.


 ۲- کتاب "نور در قرآن، حدیث و عرفان" تالیف "مهدی کیایی" برای نخستین بار از سوی نشر سلیس و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی روانه بازار نشر شد.

نویسنده در این کتاب مسایل و موضوعات مختلفی درباره نور، اقسام نور، وجوه اعراب نور و آیه شریفه نور را مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب دارای شرح کلمه نور در قرآن است که از بعد عرفانی به آن اشاره شده و معانی و تفسیرهای مختلف مربوط به این کلمه را بیان کرده است.

نویسنده در نگارش این کتاب از ‪ ۲۸‬منبع همچون قرآن، مستدرک الوسایل، تفسیر المیزان، اصول کافی، قاموس قرآن، اسفار، شرح گلشن راز، تفسیر برهان ، مجمع البیان، منظومه حکمت، مثنوی معنوی و کلیات سعدی بهره برده است.

کتاب نور در قرآن، حدیث و عرفان با شمارگان دو هزار نسخه برای نخستین بار از سوی موسسه انتشاراتی سلیس به زیور طبع آراسته شده است.


۳-  کتاب "آیه تطهیر" نوشته "آیت‌الله محمدمهدی آصفی" و ترجمه "سید محمد حسین نواب" توسط مرکز انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تجدید چاپ شده است.

جانشینی اهل‌بیت (ع)، شبهه سلب اختیار از ائمه (ع)، روایت‌های متعارض درباره اهل‌بیت (ع)، جانشینی مولا علی (ع) در روایات، ادامه جانشینی اهل‌بیت (ع) پس از علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)، مذهب اهل‌بیت (ع)، نکاتی درباره رتبه اهل‌بیت (ع) و آیه تطهیر در کتاب‌های معتبر حدیثی از جمله مطالب درج شده در این کتاب است.

این کتاب در ‪ ۱۵۶‬صفحه و با قیمت ‪۱۰‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال و شمارگان یک هزار نسخه منتشر شده است.


۴-  کتاب "صوفی‌گری از دیدگاه قرآن و حدیث" که در اصل برگزیده‌ای از کتاب " جلوه حق" تالیف "آیت‌الله مکارم شیرازی" است، به کوشش "محمد بیستونی" منتشر شد.

در فهرست این کتاب، عناوینی همچون اسلام منهای روحانیت، عقیده دشمنان اسلام بر تصوف، جنب و جوش اخیر صوفیان و انحطاط تصوف به چشم می‌خورد.

در این کتاب همچنین دیدگاه رسول اکرم (ص) امام صادق(ع)، امام رضا(ع)، و امام هادی (ع) درباره صوفیه به تفصیل ارایه شده است.

این کتاب توسط انتشارات "بیان جوان" در شمارگان یک هزار نسخه در ‪۲۴۰‬ صفحه و با قیمت ‪۱۵‬هزار ریال به چاپ رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد