اخبارقرآنی ( غیر مسلمان های مالزی «الله» نگویند !)

 

             غیر مسلمان های مالزی «الله» نگویند !

 

یکی از کنیسه ها و روزنامه مسیحی چاپ مالزی برای رفع این ممنوعیت اقدام به طرح شکایت نموده است. یکی از اعضای دفتر نخست وزیر مالزی گفته است: "بکاربردن این کلمه از سوی غیر مسلمین،چه بسا باعث تحریک انان و ایجاد درگیری شود.

دولت مالزی بکاربردن کلمه جلاله "الله" را توسط ادیان غیر اسلام ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری المذهب به نقل از فردا و به نقل از العربیه، عبدالله محمد زین، یکی از اعضای دفتر نخست وزیر مالزی گفت:اعضای دولت با ممنوعیت توصیف خدای ادیان غیر اسلام توسط لفظ "الله" موافقت کردند چرا که این کلمه فقط برای توصیف خداوند در نزد مسلمانان بکار میرود.

بنا بر این گزارش روزنامه ستار چاپ مالزی در شماره روز جمعه خود با نقل این مطلب افزود از قول عبدالله محمد زین نوشت: یکی از دلایل این ممنوعیت اینست که مالزی از سالیان دور، کلمه الله را برای اشاره به خداوند در دین اسلام بکار برده است.پ

با این قانون،کتب و مطبوعات ادیان دیگر باید کلماتی غیر از الله مانند رب، و غیره را بکار برند تا درگیری با مسمانان ایجاد نشود.

محمد زین افزود: "بکاربردن این کلمه از سوی غیر مسلمین،چه بسا باعث تحریک انان و ایجاد درگیری شود".

این تصمیم با مخالفت مسیحیان مالزی روبرو شده است.

یکی از کنیسه ها و روزنامه مسیحی چاپ مالزی برای رفع این ممنوعیت اقدام به طرح شکایت نموده است. آنها معتقدند این کلمه در زبان "مالایی"به معنای اله است .کلیسای کاتولیک مالزی نیز این تصمیم را مخالف قانون اساسی و موجب نقض حقوق آزادی بیان قلمداد کرده است.

روزنامه هرالد، که چاپ مالزی و زیر نظر کلیسا است، با ممانعت از عدم بکار بردن این کلمه،با شکایت قضایی در ما دسامبر گذشته، خواستار استفاده از این کلمه شد.

کلیسای یک فرقه دیگر نیز بعد از اینکه نتوانست کتبی که در آنها لفظ "الله" استفاده شده بود وارد کند دعوای مشابهی را اقامه نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد