اخبار قرآنی( تشرف آگاهانه فیزیکدان اوکراینی به دین مبین اسلام )

 

تشرف آگاهانه فیزیکدان اوکراینی

 

به دین مبین اسلام 

 

برای نمازگزاران مرکز اسلامی شهر کیف یک عادت شده است که هر روز شاهد حضور یک غیرمسلمان در این مرکز و تشرف وی اعم از زن و مرد به دین مبین اسلام باشند و این بار شاهد اسلام آوردن یک دانشمند اوکراینی بودند.

پایگاه تحلیلی خبری المذهب به نقل از سایت "اتحادیه سازمانهای اسلامی در اروپا"،"دیمیتری بولیاکف" فیزیکدان برجسته اوکراینی چندی پیش با حضور در مرکز اسلامی شهر کیف پایتخت اوکراین و با گفتن شهادتین نزد امام جماعت این شهر رسما دین اسلام را برای خود برگزید.

این دانشمند اوکراینی با اشاره به چگونگی محرز شدن حقیقت دین اسلام برای وی تصریح کرد: پس از مطالعه مساله گردش زمین به دور محور خود در احادیث نبوی(ص) تصمیم به مسلمان شدن گرفتم.

بولیاکف 22 ساله در ادامه اظهار داشت: راه آشنایی من با اسلام تنها از راه علمی بوده است؛ من یکی از اعضای گروه علمی فیزیک خلاء هستم که زیر نظر پروفسور ” نیکلای کوسینیکف” یکی از دانشمندان برجسته در این رشته کار می‌کند.

وی تاکید کرد: آنها نمونه‌های آزمایشگاهی مختلفی را مورد بررسی قرار دادند تا به تحلیل چرایی گردش زمین به دور محور خود که یک نظریه جدید است برسند و سرانجام آن را ثابت کردند ولی غافل از این که این نظریه در احادیث نبوی که از1400 سال پیش به یادگار مانده و همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند وجود دارد و این مطلب یک چیز را ثابت می‌کند و آن این که تنها منبع اسلام و پیامبرش می‌تواند آفریدگار جهان باشد.

تحلیل ابنا:

آنچه که بیش از پیش در بین قشرعلمی کشورهای غربی می توان یافت موج گسترده گرایش آگاهانه آنها به دین مبین اسلام است.

دانشمندان غربی در رشته های مختلف از روی یافته های جدید علمی که بدست می آورند و پی بردن به اینکه یافته های جدید آنها ،1400 سال پیش در بین مسلمانان نهادینه شده و اسلام آن را معرفی کرده بود با حقیقت دین مبین اسلام آشنا شده وبه این دین مشرف می شوند.

دانشمندان پس از گذشت قرن‌ها، بسیاری از حقایق عالم آفرینش را بر اساس معارف ارائه شده در قرآن، سنت و معارف اهل بیت(ع) بدست می‌آورند.

بالطبع قرآن یکی از عوامل مهم شناساندن اسلام به متفکران غربی است این تاثیرگذاری به شکلی است که دانشمندان و اندیشمندان غربی نظرات جالب و قابل توجهی درباره قرآن کریم معجزه جاوید پیامبرگرامی اسلام ارائه دهند؛برای نمونه می توان به چند نمونه از این نظرات اشاره کرد:

دکتر فیلیپ، استاد دانشگاه پرینستو:

قرآن کلام خداست و آخرین کتاب وحى نازل از آسمان است. این کتاب الهى ازلى و غیر مخلوق است. آنچه از قرآن است: از حروف و قراآت و اسالیب لغوى و مجازات کلامى مطابق است بعینه با ام الکتاب یا لوح محفوظ که در سماء علوى ابدالاباد وجود دارد. قرآن از تمام معجزات بزرگتر است و اگر سراسر اهل عالم جمع بشوند هر آینه از آوردن مثل آن عاجز خواهند ماند... مؤثرترین قسمتهاى قرآن شریف که به اعماق ضمیر و درون نفس انسانى نفوذ مى‏کند آن قسمتى است که از مسئله آخرت و عقبى سخن مى‏گوید... او امر و احکام قرآنى منحصر به چند اصل نیست مثلاً قاعده احسان یکى از مقررات شریف قرآنى است... و مانند دیگر کتب آسمانى که متضمن تعالیم عالیه اخلاقى است در قرآن شریف آیات عدیده که نمونه اعلاى مکارم اخلاق است نازل شده .

درابر،  استاد دانشگاه، آمریکا:

قرآن عهده‏دار بزرگترین اعمال ممکنه و خدمات عالیه گردیده است. این کتاب بهترین معجزه محمد (ص) پیغمبر عظیم الشأن اسلام مى‏باشد.

پرفسور مرى گلیورد دورمان،  دانشمند و خاورشناس:

قرآن لفظ به لفظ به وسیله جبرئیل بر محمد (ص) وحى شده و هر یک از الفاظ آن کامل و تمام است. قرآن معجزه‏اى است جاوید و شاهد بر راست بودن ادعاى محمد (ص) قسمتى از جنبه اعجاز آن مربوط به سبک و اسلوب انشاى آن مى‏باشد، و این سبک و اسلوب به قدرى کامل و عظیم و باشکوه است که در حقیقت امر نه جن و نه انس توانائى بر آوردن مثل آن را ندارد و نمى‏تواند کوچکترین سوره‏اى نظیر و شبیه به آن بیاورد.

قسمت دیگر از اعجاز قرآن مربوط به تعلیمات و پیشگوئى‏هایى است که در آن مندرج مى‏باشد و این قرآن به نحو اعجاز داراى اطلاعاتى است که مرد درس نخوانده‏اى مانند محمد (ص) هیچگاه قادر نبود شخصاً آن کلمات و الفاظ و اطلاعات را جمع‏آورى کرده باشد .

خانم مارگرت مارکوس .محقق آمریکایی:

خانم مارگرت مارکوس، تحصیل کرده در دانشگاه نیویورک (آمریکا) که مسلمان شده و برخود، مریم جمیله، نام نهاده است)

جنبه اعجاز قرآن نه فقط مربوط به اصل و محتویات آنست بلکه مربوط به شکل و ظاهر آن نیز مى‏شود چگونه مردى درس نخوانده توانسته است چنان اثرى را به وجود آورد که نه فقط بالاتر و برتر از آن چیزى وجود ندارد بلکه قابل تقلید نیست قرآن مقامى دارد که حتى اگر جن و انس با یکدیگر همکارى کنند نمى‏توانند شبیه آن را به وجود بیاورند.

حضرت محمد (ص) از طرف خدا اجازه داشت تا همه مخالفان و نقادان را به مبارزه دعوت کند که یک سوره نظیر قرآن بیاورند طرفهاى این مبارزه همان طور که انتظار مى‏رفت هیچوقت نتوانستند نظیر آن را بیاورند و حتى وقتى که این کتاب مقدس تلاوت مى‏شود به مناسبت نظم و ترتیب و انسجام و خصوصیات ادبى که دارد در شنوندگان اثرى دارد که آنها را مسحور مى‏نماید گو اینکه معنى آن را نفهمند و براى آنها غامض باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد