اخبار قرآنی(بالاترین شمارگان کتاب مربوط به حوزه علوم قرآنی است)

بالاترین شمارگان کتاب مربوط به

 حوزه علوم قرآنی است

 

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اینک بالاترین شمارگان چاپ کتاب در سطح کشور مربوط به حوزه قرآن و علوم قرآنی است.

جواد آرین‌منش روز شنبه در دومین دوره کارگاه‌آموزشی خبرنگاران شعب داخلی خبرگزاری ایکنا در مشهد افزود: همه تلاش‌های صورت گرفته از جمله شبکه قرآن، خبرگزاری قرآنی و موارد مشابه در جهت جاری و ساری شدن قرآن و معارف اسلامی در جامعه می‌باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرآن شناسنامه فرهنگی کشور ما است گفت: پرچم اسلام قرآن است لذا باید بینش توحیدی و قرآنی بر تمامی شئون فردی و اجتماعی حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک خبرگزاری تخصصی با موضوع قرآن یک گام جدید در عرصه فعالیتهای قرآنی محسوب می‌شود گفت: رسالت خبرگزاری ایکنا انعکاس اخبار قرآنی و ترویج فرهنگی قرآنی است.

او اظهار داشت: عرصه خبررسانی نیاز به یک الگو قرآنی و اسلامی دارد که ایکنا می‌تواند به عنوان پاکترین و مناسبترین رسانه دنیا و کشور به دنبال اهداف قرآنی و اسلامی فعالیت کند.

وی با بیان اینکه به رغم تلاش‌های خوب بعد از انقلاب اسلامی هنوز قرآن در جامعه مهجور است اظهار داشت: هنوز تا رسیدن به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی یعنی پیاده شدن اهداف قرآنی در جامعه فاصله زیادی داریم.

او گفت: در سند چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله در عین توسعه‌یافتگی یک تمایز با دیگر جوامع توسعه‌یافته داریم و آن قرآنی شدن جامعه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی کشوری که در آن پیشرفت متناسب با فرهنگ، اسلام و انقلاب توسعه می‌یابد و مردمانی با وجدان کار، فعال و مومن دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مظلومیت فرهنگی کشور گفت: شاخص‌های فرهنگی دچار یک عقب ماندگی تاریخی است.

آرین منش افزود: بخش فرهنگ در سال ‪ ،۸۴‬چهار درصد از بودجه عمومی کشور، در پارسال ‪ ۲/۸‬درصد و امسال ‪ ۲/۹۸‬را به خود اختصاص داد که این رقم غیر قابل قبول است.

وی ادامه داد: حداقل باید ‪ ۱۰‬درصد از بودجه عمومی کشور به بخش فرهنگ و هنر اختصاص یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد