اخبارقرآنی (تدوین بزرگترین دایره المعارف قرآن جهان در مشهد )

با تلاش یک گروه 20 نفره طی 23 سال صورت گرفته است
تدوین بزرگترین

دایره المعارف قرآن جهان در مشهد 

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی روند تدوین بزرگ ترین دایره المعارف قرآنی جهان اسلام را تشریح کرد.


حجت الاسلام علی اکبر الهی خراسانی در نشستی خبری گفت: تاکنون 12 جلد از 30 جلد دایره المعارف بزرگ قرآنی با عنوان "المعجم فی فقه لغه القرآن و سرّالبلاغه" چاپ شده است و یک گروه 20 نفره طی 23 سال برای تالیف این دایره المعارف فعالیت مستمر داشته اند.
وی افزود: این کتاب، مشابهی در جهان اسلام ندارد و تاکنون 4 بار کتاب سال کشور شده است و رهبر معظم انقلاب آن را یک دایره المعارف قرآنی دانستند.
حجت‌الاسلام الهی با اشاره به این که بعضا گفته می شود ایرانیان و شیعیان نسبت به قرآن کم اهمیت هستند، گفت: این کار که از سوی شیعیان ایرانی انجام شده، در جهان اسلام ممتاز است و حتی مورد تقدیر برخی دانشمندان اهل سنت قرار گرفته است.
وی این کتاب را نمونه ای از تقریب مذاهب اسلامی دانست و بیان داشت: در این کتاب علاوه بر نظرات مفسران شیعه، دیدگاه های مفسران اهل سنت، نیز ذکر گردیده و امیدواریم هر سال 3 جلد از این اثر منتشر شود.
حجت‌الاسلام الهی خراسانی با اشاره به این که اکثر مخاطبان کتاب های این بنیاد، فضلای حوزه و دانشگاه هستند، گفت: در کنار کتاب های بسیار تخصصی مثل المعجم، کتاب هایی که مورد استفاده عموم قرار گیرد نیز منتشر شده است.
وی در خصوص مشکلات پژوهشی کشور تصریح کرد: پژوهشگران واقعا مورد بی مهری هستند و با سخت گیری های زیادی ازسوی دستگاه های اداری مختلف روبه رو می شوند و از طرفی با کمبود بودجه پژوهشی مواجه هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد