اخبارقرآنی ( تحریم برنامه‌های رادیو قرآن الجزایر توسط القاعده)

رادیو قرآن الجزایر؛ الگویی برای معرفی اسلام راستین

القاعده

 

شنیدن برنامه‌های رادیو قرآن الجزایر

 

 را تحریم‌کرد

تشکیلات تروریستی القاعده پس از کسب اطلاع از این مسئله که بسیاری از عناصر وابسته به این گروهک در اثر دنبال‌کردن برنامه‌های رادیو قرآن الجزایر از ادامه همکاری با آن‌ها سرباززده‌اند و راه توبه را در پیش‌گرفته‌‌اند، گوش‌دادن به این رادیو را برای اعضای خود تحریم‌‌کرد.

 به نقل از «الشروق الیومی»، نیروهای امنیتی و اطلاعات الجزایر با تهیه گزارشی اعلام‌کردند: بسیاری از عناصر وابسته به گروهک‌های تروریستی این کشور از جمله تشکیلات القاعده، هنگام بازجویی اذعان‌کرد‌ه‌اند که تحت تأثیر برنامه‌های رادیو قرآن الجزایر توبه‌کرده و راه هدایت را در پیش‌گرفته‌اند.

به‌دنبال انتشار این خبر، رهبران گروهک‌های تندرو و تروریست الجزایر که شاهد انصراف برخی عناصر خود از ادامه فعالیت‌های تروریستی و نیز کنارگذاشتن اسلحه و قتل و خون‌ریزی بودند، گوش‌دادن به برنامه‌های این رادیو را بر اعضای خود حرام‌ اعلام‌کردند.

با وجود این‌که رهبران گروه تروریستی القاعده شنیدن برنامه‌های رادیو قرآن الجزایر را تحریم‌کرده‌اند، برخی اعضای این گروهک، به‌وسیله گیرنده‌های کم‌حجم و غیرقابل رؤیت، دور از چشم رهبران خود، برنامه‌های مذکور را دنبال‌می‌‌کنند

به گفته‌ اعضای دستگیرشده این گروه‌ها در محاکم قضایی الجزایر، اهمیت این مسئله تا جایی‌است که بسیاری از عناصر تندرو و مخل امنیت در الجزایر، این شبکه رادیویی قرآنی را به مثابه راهنمایی دینی برای خود دانسته و تحت تأثیر آن توبه‌کرده‌اند.

همچنین این افراد در اعترافات خود از تحریم سایر رسانه‌های اسلامی دولتی توسط رهبران گروه‌های خود خبرداده و گفتند: با وجود تحریم این مسئله، علاقمندان به برنامه‌های رادیو قرآن الجزایر به‌وسیله گیرنده‌های کم‌حجم و غیرقابل رؤیت‌، دور از چشم رهبران خود، برنامه‌های مذکور را دنبال‌می‌‌کردند.

رادیو قرآن الجزایر؛ الگویی برای معرفی صحیح اسلام

شبکه رادیو قرآن الجزایر با نام «طاهر و طار»، فعالیت خود را در سال 1991 میلادی با پخش 6 ساعت برنامه از ساعت 5 تا 11 صبح هرروز، آغازکرد و در حال حاضر، پس از واگذاری این شبکه به بخش دولتی الجزایر، این شبکه با امواج ضعیفی فقط در مناطق محدودی از این کشور که به پایتخت نزدیک‌هستند مانند «البلیده»، «بومرداس»، «المدیه»، «المسیله»، «البویره» و«الجزیره» پایتخت این کشور، قابل استفاده‌است.

امواج این شبکه قرآنی در مناطقی همچون «نیزی وزو» که مرکز ناامنی‌ها و محل استقرار گروهک‌‌های تندرو است به‌سختی قابل دریافت است، بدیهی‌است رسیدگی به این مسئله و صرف بودجه به‌منظور گسترش فعالیت‌ها و امکان استفاده از آن در سایر مناطق، گام مهمی در راستای تأمین امنیت در الجزایر محسوب‌می‌شود.

همچنین دولت الجزایر قراراست، 45 میلیون سنتیم در راستای گسترش فعالیت‌ها، افزایش ساعات پخش برنامه، تحول برنامه‌ها و تجهیز فنی شبکه رادیو قرآن طاهر و طار به استودیوهای دیجیتالی پیشرفته هزینه‌کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد