اخبار قرآنی(«محمد»؛ محبوب‌ترین نام در انگلیس )

«محمد»؛ محبوب‌ترین نام در انگلیس

 روزنامه «دیلی تلگراف» انگلیس با ارایه گزارشی در زمینه نام‌گذاری نوزادان پسر متولدشده در این کشور، محمد را رایج‌ترین محبوب‌ترین نام در انگلستان معرفی‌کرد.

روزنامه دیلی تلگراف در این گزارش اعلام‌کرد: در حال حاضر، بیشتر مسلمانان انگلیس نام نوزادان پسر خود را محمد گذاشته و انتظارمی‌رود، در پی افزایش میانگین زاد و ولد مسلمانان مهاجر بنگلادشی و پاکستانی در انگلیس، محمد، بیشترین نامی باشد که در انگلستان انتخاب‌می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده‌است: در سال گذشته میلادی، نام 5991 نوزاد پسر متولدشده در انگلستان محمد نهاده‌شد که بعد از اسم «جک» با 6928 نام، بیشترین نام برای نوزادان پسر در این کشور بود.

«محمد انور»، استاد عراقی دانشگاه «وارویک» انگلستان در این‌باره گفت: مسلمانان بیشتر دوست‌دارند نامی که برای کودکان خود انتخاب‌می‌کنند با مقدسات دینی آن‌ها ارتباط داشته‌باشد.

وی افزود: با توجه به این‌که بیشتر مسلمانان ساکن انگلستان عموماً جوان هستند‌، می‌توان انتظارداشت که آمار زاد ولد مسلمانان افزایش‌یابد و بر شمار نوزادان پسر با نام محمد افزوده‌شود.

همچنین پیش از این منابع دولتی انگلیس اعلام‌کردند: نام محمد در بررسی‌های اولیه در رتبه بیست وسوم فهرست اسامی گذاشته‌شده بر روی نوزادان قرارگرفت، اما پس از جمع‌آوری 14 نوع نوشتن این اسم، نام محمد در رتبه دوم قرارگرفت.

مجله «تایمز» نیز با ارائه گزارشی با همین موضوع آورده‌است: تا پایان سال جاری میلادی نام محمد در انگلستان به رتبه اول خواهدرسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد