اخبارقرآنی ( گفتگو با داود رشیدی )

داود رشیدی: سینمای مبتنی بر تفکر قرآنی، رویکردی ظاهرگرا به زن ندارد

 اگر این رویکرد در سینما نهادینه شود که تصویر زن تنها مبتنی بر ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی باشد، قطعا این‌گونه از سینما تفکر اسلامی و تصویر مناسبی از زن مسلمان ارایه نخواهد داد.

«داود رشیدی» بازیگر سینما

«داود رشیدی» بازیگر سینما در حاشیه برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «کوثر» به خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به مشهد گفت: سومین جشنواره فیلم کوثر می‌تواند گامی نو برای اعتلای نقش زن مسلمان در سینما باشد، چراکه این نقش‌آفرینی تا به امروز به شکل جدی پیگیری نشده است.

به اعتقاد رشیدی باید ابتدا جایگاه زن را در این سینما مشخص کرد تا سپس بتوان در مورد اعتلای این جایگاه بحث کرد.

وی ادامه داد: داشتن اعتقادات اسلامی در میان بازیگران زن در سینمای ما نقشی حیاتی ایفا می‌کند که این مسئله را در سینما فقط نمی‌توان در ظاهر جستجو کرد بلکه لازم است که فضای درونی حاکم بر سینما نیز مطابق الگوهای اسلامی چیده شود.

 لزوم درونی شدن الگوهای اسلامی در سینما
داشتن اعتقادات اسلامی در میان بازیگران زن در سینمای ما نقشی حیاتی ایفا می‌کند که این مسئله را در سینما فقط نمی‌توان در ظاهر جستجو کرد بلکه لازم است که فضای درونی حاکم بر سینما نیز مطابق الگوهای اسلامی چیده شود

این پیشکسوت سینما در مورد حجاب بازیگران زن در سینما اظهار داشت: متاسفانه امروزه نگاهی که به زن در سینمای ما می‌شود نگاهی متکی به فیزیک ظاهری است که این نگاه اگر گسترش یابد باعث می‌شود حسی از سوءاستفاده ایجاد شود که این برخورد متناسب با نگاه اسلامی نیست.

رشیدی در مورد راه‌حل‌های گریز از شکل‌گیری این نگاه نامناسب به زن در سینما گفت: همانطور که در دین ما به نقش زن توجه ویژه شده است باید سینما نیز راهی برای این رویکرد پیدا کند که این وظیفه را کارشناسان این فن می‌توانند انجام دهند.

این بازیگر در پایان متذکر شد: البته باید توجه داشت که اسلامی کردن سینمای زن تنها به شکل ظاهری زن خلاصه نمی‌شود بلکه باید نگاهی که به زن می‌شود در سینما اصلاح شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد