اخبارقرآنی ( برگزاری همایش «قرآن، اتحاد ملی و انسجام اسلامی)

همایش «قرآن، اتحاد ملی و انسجام اسلامی» در دانشکده علوم قرآنی تهران برگزار می‌‌شود

همایش «قرآن، اتحاد ملی و انسجام اسلامی» به همت دفتر مرکزی دانشکده علوم قرآنی نیمه اول اسفندماه 1386 در تهران برگزار می‌شود.

 همزمان با سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، دفتر مرکزی دانشکده علوم قرآنی، اسفندماه سال جاری همایشی با عنوان «قرآن، اتحاد ملی و انسجام اسلامی» را برگزار می‌کند.

بنابر این‌گزارش، این دبیرخانه از عموم علاقه‌مندان، اساتید و صاحبنظران دعوت کرده است تا مقالات خود را تا پایان دی ماه 1386 به دبیرخانه همایش، به نشانی تهران، خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخایی، دفتر مرکزی دانشکده‌های علوم قرآنی کشور ارسال کنند.

 همایش‌«قرآن،اتحاد‌ملی‌و‌انسجام‌اسلامی»:
موضوع‌ مفهوم شناسی اتحادملی و انسجام اسلامی در قرآن مجید، با عناوینی همچون «حقیقت و هویت اتحاد ملی از منظر قرآن مجید»، «حقیقت و هویت انسجام اسلامی از منظر قرآن مجید»، «مبانی اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجید»، «مصادیق قرآنی اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «ضرورت اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجید» و «ملیت و قومیت از منظر قرآن مجید»، یکی از محورهای این همایش است.

موضوع‌ «مفهوم‌شناسی اتحاد ملی و انسجام اسلامی در قرآن مجید»، با عناوینی همچون «حقیقت و هویت اتحاد ملی از منظر قرآن مجید»، «حقیقت و هویت انسجام اسلامی از منظر قرآن مجید»، «مبانی اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجید»، «مصادیق قرآنی اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «ضرورت اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجید» و «ملیت و قومیت از منظر قرآن مجید»، یکی از محورهای این همایش است.

از دیگر محور‌های همایش «قرآن، اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، موضوع «عوامل و موانع تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجید» با عناوینی همچون، «شعائر الهی و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «فرضیه قرآنی تقیه و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «قاعده نفی سبیل و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «صفح و عفو و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «مدیریت افکار عمومی از منظر قرآن مجید»، «عوامل ایجاد تفرقه از منظر قرآن مجید»، «نقش دشمنان در تضعیف و تخریب اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجید» و «روابط متقابل حکومت و مردم و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی» است.

موضوع «قرآن، محور اتحاد ملی و انسجام اسلامی در عصر حاضر»، با عناوینی همچون «راه‌کارهای سوق دادن جامعه اسلامی به‌سمت قرآن و معارف قرآنی»، «جایگاه فعالیت‌های قرآنی و فعالان قرآنی در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «مدیریت افکار عمومی با بهره‌گیری از معارف قرآنی»، «راه‌کارهای گردهمایی دولت‌های اسلامی با محوریت قرآن مجید» و «راه‌کارهای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و نقش آن در اتحاد ملی» از دیگر محورهای این همایش اعلام شده است.

همچنین، علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66705075، داخلی 110 تماس حاصل کرده یا مقالات خود را از طریق سایت www.quranu.ir اقدام ارسال کنند.
برای فرستادن مقالات خود اینجا را کلیک کنید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد